BMW 3 -sarja menestyi loistavasti Euro NCAPin testeissä

BMW:n uusi 3-sarja sai täydet viisi tähteä Euro NCAPin kolaritestissä.

BMW antaa suunnittelutyössä suuren huomion aktiiviselle ja passiiviselle turvallisuudelle sekä auton sisällä että mahdollisissa törmäyksissä jalankulkijaan. Autojen kolariturvallisuutta testaava Euro NCAP arvioi uuden BMW 3 -sarjan turvallisuuden viiden tähden arvoiseksi.

Aikuismatkustajille antamastaan suojasta BMW:n 3-sarja saavutti 34 pistettä (95 %). Kokonaisuudessaan 3-sarja sai lasten suojasta 41 pistettä (84 %), jalankulkijatörmäyksestä 28 pistettä (78 %) ja turvavarusteista 6 pistettä (86 %).

Euro NCAP tiukensi testikriteereitään vuoden 2012 alkaessa kasvattamalla jalankulkijaturvallisuuden painoarvoa. Puskuri ja konepellin etureuna antoivat hyvän suojan jalankulkijoiden jaloille ja näiltä osin 3-sarjalainen sai täydet pisteet.

Aikuismatkustajien turvan osalta matkustamon rakenteet säilyttivät etu- ja sivutörmäyksessä hyvin muotonsa. Törmäysvoimat vaimentuvat tehokkaasti turvallisiin osiin autoa. Lisäksi turvatyynyjen, turvavöiden voimanrajoittimien ja esikiristimien sekä lastenistuimen ISOFIX-kiinnikkeiden ansiosta erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saavat yhtä hyvän suojan.  Sivutörmäystestissä kaikki vartalonosat saivat hyvän suojan ja auto sai täydet pisteet.

BMW 3 -sarja sai täydet pisteet 1,5-vuotiasta lasta simuloivan nuken saamasta suojasta sekä etu- että sivutörmäyksessä ja menetti vain pisteen osan 3-vuotiaalle antamastaan suojasta. Sivutörmäystestissä sekä 3-vuotiasta että 1,5-vuotiasta lasta simuloivat nuket pysyivät hyvin paikoillaan turvaistuimissaan, mikä esti tehokkaasti pään liikettä.

Euro NCAPin laajennettu testiohjelma on ollut käytössä vuodesta 2009. Sen aikana kaikki testatut BMW-mallit ovat saavuttaneet viisi tähteä. Nyt testatun 3-sarjan lisäksi testeissä on ollut neljä eri mallia: X1, 5-sarja, X3 ja 1-sarja.

BMW 3 -sarjan tulos kokonaisuudessaan Autoliiton kolaritestisivulta

Video Euro NCAPin jalankulkijaturvallisuuden testauksesta: http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=bab01277-a8d0-4185-b071-4f09031da9cc

Oy BMW Suomi Ab, Roope Lahti, markkinointipäällikkö, (09) 6137 4206, info@bmw.fi, www.bmw.fi

BMW on World Design Capital Helsinki 2012 -pääyhteistyökumppani

Muotoilulla on hyvin vahva jalansija BMW:n historiassa ja tulevaisuudessa. Menestyksemme ei ole koskaan perustunut pelkkään tekniseen osaamiseen, vaan kykyyn puhutella ihmisiä myös tunteiden kautta. Osana tätä vahvaa sidettä BMW Suomi on World Design Capital Helsinki 2012 -pääyhteistyökumppani.

BMW tulee tarjoamaan suomalaisille entistä laajemman ja läheisemmän kosketuspinnan BMW:n maailmaan ja elämyksiä designin parissa. Tervetuloa nauttimaan muotoilun kaikista ulottuvuuksista ja WDCH 2012 -vuodesta kanssamme.

Lisätietoja: http://www.bmw.fi/fi/fi/general/kampanjat/wdch2012/index.html

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 25 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,67 miljoonaa autoa ja 113 000 moottoripyörää vuonna 2011. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2011 oli 68,82 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,38 miljardia euroa. Vuoden 2011 lopussa yhtiöllä oli noin 100 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten seitsemän vuoden ajan.

BMW