BMW avaa asiakastyytyväisyysohjelmansa tulokset julkisiksi Internetissä

BMW Suomi on toteuttanut myynti- ja huoltopalveluiden asiakastyytyväisyysohjelmaa aktiivisesti jo vuosia. Nyt uutena ohjelman piirteenä tulokset julkaistaan avoimesti verkossa.

BMW Suomella on ollut käytössään jo vuosia asiakastyytyväisyysohjelma, jolla BMW haluaa nostaa asiakaskokemuksen laatua myynti- ja huoltotoimipisteissään. Tärkeänä osana asiakastyytyväisyysohjelmaa on jatkossa myös uusi BMW tähtiluokitusjärjestelmä (BMW Star Rating).

Jokaiselle uuden auton ostaneelle tai huollossa käyneelle lähetetään BMW:n asiakastyytyväisyyskysely sähköisesti. Asiakas antaa tähtiluokitusperiaatteella pisteytyksen palvelukokemuksestaan asteikolla 1–5 ja hänellä on mahdollisuus jättää myös sanallinen palaute. Tutkimuksen tulokset julkaistaan toimipistekohtaisesti BMW Suomen verkkosivuilla www.bmw.fi.

”Asiakkaat ovat kokeneet tutkimuksen tärkeänä, sillä vastausmäärät ovat olleet myynnissä yli 60 prosenttia ja huollossakin yli 40 prosenttia. Avoimesti julkaistavat tulokset luovat tervetullutta läpinäkyvyyttä asiakaskokemuksen kehitystyöhön” kertoo BMW Suomen myyntijohtaja Mia Miettinen.

”Seuraamme jatkuvasti yhteistyössä BMW huoltotoimipisteiden kanssa asiakkaiden antamia palautteita ja teemme asiakaspalvelun kehitystoimenpiteitä näiden perusteella. Julkisesti, lähes reaaliaikaisesti nähtävillä olevat tulokset luovat osaltaan tarpeen tehdä kehitystyötä todella aktiivisesti”, kuvailee BMW Suomen jälkimarkkinointijohtaja Tapio Kontkanen.

Verkkosivuilla näkyvät BMW Star Rating -tulokset ovat aina viimeisen 90 päivän tuloksia. Kaikki annetut vastaukset vaikuttavat paikallisen yleisarvosanan muodostumiseen. BMW Star Rating tuloksia ja arvioita on nähtävissä osoitteessa www.bmw.fi.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217,
henri.jantunen@bmw.fi, www.bmw.fi

Rekisteröitymällä BMW:n
PressClub-palveluun saat tunnukset, joilla pääset BMW Groupin PressClubeihin eri puolilla maailmaa. Palvelusta löytyvät muun muassa BMW Groupin tuotteiden valokuvat sekä tarkemmat tekniset tiedot.

BMW on World Design Capital Helsinki 2012 -pääyhteistyökumppani
Muotoilulla on hyvin vahva jalansija BMW:n historiassa ja tulevaisuudessa. Menestyksemme ei ole koskaan perustunut pelkkään tekniseen osaamiseen, vaan kykyyn puhutella ihmisiä myös tunteiden kautta. Osana tätä vahvaa sidettä BMW Suomi on World Design Capital Helsinki 2012 -pääyhteistyökumppani.

BMW tulee tarjoamaan suomalaisille entistä laajemman ja läheisemmän kosketuspinnan BMW:n maailmaan ja elämyksiä designin parissa. Tervetuloa nauttimaan muotoilun kaikista ulottuvuuksista ja WDCH 2012 -vuodesta kanssamme.

BMW Group

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 25 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,67 miljoonaa autoa ja 113 000 moottoripyörää vuonna 2011. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2011 oli 68,82 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,38 miljardia euroa. Vuoden 2011 lopussa yhtiöllä oli noin 100 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten kahdeksan vuoden ajan.