BMW Group kipusi myyntiennätykseensä vuonna 2012

BMW Groupille viime vuosi oli ennätyksellinen, kun se saavutti kaikkien aikojen parhaan myyntinsä yli 1,8 (1 845 186) miljoonalla maailmanlaajuisesti myydyllä ajoneuvolla

Vuonna 2012 BMW Groupin myynti kasvoi 10,6 prosenttia edellisvuodesta, jolloin BMW teki aiemman myyntiennätyksensä lähes 1,7 miljoonalla (1 668 982) myydyllä ajoneuvolla. Viime vuonna myyntiennätykseen nousivat yrityksen kaikki kolme brändiä: BMW, MINI ja Rolls-Royce. Vahvalla myynnillään BMW Group vankensi maailmanlaajuisesti asemaansa premium-ajoneuvojen johtavana toimittajana.

”BMW Groupin menestys perustuu niin houkutteleviin ajoneuvomalleihin, vahvoihin tuotebrändeihin kuin tasapainoiseen myyntiin ympäri maailman. Myyntiennätyksiä tullaan kurkottelemaan myös tänä vuonna” kertoo BMW hallituksen jäsen sekä myynnistä ja markkinoinnista vastaava Ian Robertson.

Vuonna 2012 BMW Groupin tuotebrändeistä BMW nousi kirkkaimpaan ennätykseen noin 1,5 miljoonalla (1 540 085) myydyllä ajoneuvolla, mikä on 11,6 prosenttia parempi tulos edelliseen vuoteen verrattuna. Erittäin suosittu BMW 1 -sarja nousi lähes 30 prosenttia parempaan tulokseen kuin vuotta aikaisemmin. Sarjan autoja myytiin 176 418 kappaletta viime vuonna.

Myös MINI, Rolls-Royce ja BMW Motorrad kasvattivat myyntiään. MINIn myynti koheni 5,8 prosentilla vuonna 2012, mikä tarkoittaa noin 300 000 myytyä ajoneuvoa. Rolls-Royce puolestaan säilyttää luksusautojen markkinajohtajan asemansa 3 575 myydyllä autolla. BMW Motorrad taas kasvatti myyntiään kahdella prosentilla. Se myi yli 100 000 moottoripyörää viime vuonna, mikä on BMW Motorradin paras tulos yrityksen lähes 90-vuotisessa historiassa.

Parhaimpaan myyntitulokseen BMW Group kipusi Euroopassa, jossa se kauppasi lähes 900 000 ajoneuvoa. Euroopan myynti nousi lähes yhdellä prosentilla vuoden 2011 myyntiluvuista. Yli 30 prosentin myynnin kasvuun kirittiin Venäjän ja Aasian dynaamisilla markkinoilla, kun taas Amerikassa ja Afrikassa BMW Groupin myynti kasvoi reilulla 10 prosentilla.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI, Husqvarnan moottoripyörät ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 29 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 117 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2011 oli 68,82 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,38 miljardia euroa. Vuoden 2011 lopussa yhtiöllä oli noin 100 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten kahdeksan vuoden ajan.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup