BMW Groupin myynti uuteen ennätykseen alkuvuonna

Toimitettujen autojen määrä kasvoi 8,1 prosenttia edellisvuodesta ennätykselliseen 900 539 autoon tammi-kesäkuussa.

BMW Group myi tammi-kesäkuussa enemmän autoja kuin minään muuna vuosipuoliskona historiansa aikana. Myytyjen BMW-, MINI- ja Rolls-Royce-autojen määrä oli tammi-kesäkuussa 900 539, mikä tarkoittaa 8,1 prosentin kasvua viime vuoden vastaavaan aikaan.

”Olemme erittäin tyytyväisiä alkuvuoden tuloksiin. BMW Groupin myynti oli ennätystasolla kesäkuussa ja nousi ensimmäisellä vuosipuoliskolla korkeimmalle tasolleen yhtiön historiassa kappalemääräisesti tarkasteltuna ja vuodesta näyttää tulevan ennätyksellinen. Tavoittelemme kasvu-uran jatkumista lähikuukausina julkistettavilla uusilla malleilla. Olemme nousseet suurimmaksi premium-autojen valmistajaksi myyntimäärillä tarkasteltuna, joten on tärkeää, että kykenemme pitämään tasapainon eri markkina-alueiden, Euroopan, Aasian ja Amerikan välillä, ja etenemme tasaisesti kaikkialla, sekä suuremmilla että pienemmillä markkinoilla”, sanoo BMW Groupin myynnistä ja markkinoinnista vastaava hallituksen jäsen Ian Robertson.

BMW: Viisiovisen BMW 1 -sarjalaisen ja X3-mallin myynti reippaassa kasvussa

BMW-autoja myytiin ensimmäisen kuuden kuukauden aikana kaikkiaan 747 064 kappaletta (H1/2011: 689 884/ +8,3 %). Uusi BMW 3 -sarja on saanut hyvän vastaanoton 135 976 myydyllä autolla (H1/2011: 117 802/ +15,4 %). Viisiovisen BMW 1 -sarjan myynti kasvoi 51 prosenttia 89 490 yksikköön (H1/2011: 59 249 yksikköä) samoin kuin BMW X3:n myynti, joka kasvoi 38,4 prosenttia 74 098 autoon (H1/2011: 53 520).

BMW 6 -sarja myi 10 346 kappaletta ja myynti kolminkertaistui viime vuoden kesäkuuhun verrattuna (3 213/ +222,0 %). Uudistetun X1-mallin myynnin käynnistymisen ennakoidaan vauhdittavan kasvua loppuvuodesta.

MINIn menestystarina jatkuu

Ensimmäisen vuosipuoliskon aikana MINIen myyntimäärä oli 151 875. Kasvua edellisvuoden vastaavaan aikaan (141 915) oli 7,0 prosenttia. Nelivetoisenakin saatavan MINI Countrymanin kysyntä pysyi vahvana ensimmäisellä vuosipuoliskolla: myynti kasvoi 23,4 prosenttia 49 588 myytyyn autoon (H1/2011: 40 174).

Vahvaa kasvua Aasiassa

BMW Group kasvatti jälleenmyyntimääriään erityisesti Aasiassa. Aasiassa yhtiö myi 237 875 autoa ensimmäisellä vuosipuoliskolla, kasvua edellisvuoden vastaavaan aikaan oli 25,7 prosenttia (189 254). USA:han toimitettiin tammi-kesäkuussa 194 620 autoa, kasvua edellisvuoteen oli 8,8 prosenttia (178 901). Euroopassa myynti oli edellisvuoden tasolla, 437 066 (H1/2011 437 399).

BMW Groupin myynti vuoden 2012 ensimmäisellä vuosipuoliskolla

H1 2012 Verrattuna edellisen vuoden vastaavaan aikaan
BMW Group / autot 900 539  +8,1 %
BMW 747 064 +8,3 %
MINI 151 875 +7,0 %
Rolls-Royce 1 600 +0,5 %
BMW-moottoripyörät 59 189 -2,3 %
Husqvarna-moottoripyörät 5 235 +48,3 %

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointipäällikkö, (09) 6137 4206, info@bmw.fi, www.bmw.fi

BMW on World Design Capital Helsinki 2012 -pääyhteistyökumppani

Muotoilulla on hyvin vahva jalansija BMW:n historiassa ja tulevaisuudessa. Menestyksemme ei ole koskaan perustunut pelkkään tekniseen osaamiseen, vaan kykyyn puhutella ihmisiä myös tunteiden kautta. Osana tätä vahvaa sidettä BMW Suomi on World Design Capital Helsinki 2012 -pääyhteistyökumppani.

BMW tulee tarjoamaan suomalaisille entistä laajemman ja läheisemmän kosketuspinnan BMW:n maailmaan ja elämyksiä designin parissa. Tervetuloa nauttimaan muotoilun kaikista ulottuvuuksista ja WDCH 2012 -vuodesta kanssamme.

Lisätietoja: http://www.bmw.fi/fi/fi/general/kampanjat/wdch2012/index.html

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 25 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,67 miljoonaa autoa ja 113 000 moottoripyörää vuonna 2011. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2011 oli 68,82 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,38 miljardia euroa. Vuoden 2011 lopussa yhtiöllä oli noin 100 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten seitsemän vuoden ajan.

BMW