BMW:ltä uusi vähäpäästöinen ja tehokas ActiveHybrid 3

• Sähkömoottorilla ja kuusisylinterisellä bensiinirivimoottorilla urheilullinen suorituskyky ja maltilliset päästöt
  • ActiveHybrid 3 -mallilla jopa yli kymmenen prosentin polttoainesäästöt vastaavaan bensiinimoottoriseen malliin verrattuna

BMW:n uusi ActiveHybrid 3 -malli yhdistää urheilulliset teholukemat maltillisiin kulutuslukemiin. Tarvittaessa autolla voi taittaa matkaa täysin päästöttömästi.

ActiveHybrid 3 -mallin bensiinimoottori on sama kuin 335i-mallissa. Sähkömoottorin tuominen TwinPower-turbolla varustetun polttomoottorin rinnalle vähentää polttoaineen kulutusta jopa yli kymmenen prosenttia vastaavaan pelkällä bensiinimoottorilla varustettuun malliin verrattuna. Auto kiihtyy sataan kilometriin tunnissa 5,3 sekunnissa, vaikka sen EU-yhdistetty keskikulutus on saatu painettua 5,9 litraan. Teholuvuiltaan 250kW/340 hv bensiinimoottori ja 40 kW/55 hv sähkömoottori asettavat CO2-päästöt 139 grammaan.

Uudella ActiveHybrid-teknologialla on pyritty keräämään hukkaenergia tarkasti talteen ja samaan aikaa hyödyntämään auton moottoriteknologiaa. Sähkömoottori toimii generaattorina ja lataa auton akkua jarrutuksissa sekä moottorijarrutuksissa. Auton suorituskyvyn tehostamiseksi molempien moottoreiden teho saadaan tarvittaessa käyttöön.

Auto Start Stop -järjestelmä sammuttaa ja käynnistää moottorin lyhyiden seisahduksien ajaksi esimerkiksi liikennevaloissa, risteyksissä ja ruuhkissa. Autossa on vakiona kahdeksanportainen automaattivaihteisto. Korkeajännitteinen litiumioniakku on sijoitettu tavaratilan alle. Auton hybriditekniikkaan liittyvät voimansiirron osat on kehitetty erityisesti ActiveHybrid 3 -mallia varten.

Hybridiauton akut tuovat myös ylellisyyttä kuumiin kesäpäiviin. Auton ilmastointi ottaa virtansa sähkömoottorin akuista, joten ilmastointia voi käyttää ilman bensiinimoottorin käynnistämistä.

Vakiovarusteina Suomessa ovat muun muassa 2-alueinen automaattinen ilmastointi, nahkapäällysteinen monitoimiohjauspyörä, BMW iDrive -monitoimiohjain, 6,5-tuuman monitoimivärinäyttö, keskikyynärnoja, ajodynamiikkakytkin (Comfort, Sport ja ECO PRO -ohjelmat), 17 tuuman kevytmetallivanteet, ajonopeuden mukaan säätyvä Servotronic-ohjaustehostin ja etusumuvalot.

Autoon on saatavilla samat lisävarusteet kuin muihinkin 3-sarjan malleihin. Autoa voi muokata omien mieltymyksiensä mukaiseksi uusilla Luxury-, Modern-, Sport- tai M-Sport -varusteversioilla. Lisävarusteina ovat muun muassa Head-Up näyttö, Comfort Access -avaimeton sisäänkäynti, nopeusrajoitusnäyttö, aktiivinen vakionopeussäädin Stop & Go -toiminnolla, peruutuskamera surround view -näkymällä, pysäköintiavustin sekä laaja valikoima erilaisia turvallisuusvarusteita.

Mallin kokonaishinta vakiovarustein on 68 712,35 euroa.

BMW ActiveHybrid 3

6-sylinterinen rivimoottori, jossa BMW TwinPower-turbo sekä erillinen sähkömoottori
Iskutilavuus: 2 979 cm3
Teho: yhdistetty 250 kW/340 hv, bensiinimoottori 225 kW/306 hv kierrosalueella 5 800–6 000 rpm, sähkömoottori 40 kW/55 hv
Vääntömomentti: yhdistetty 450 Nm, bensiinimoottori 400 Nm kierrosalueella 1 750–3 000 rpm, sähkömoottori 210 Nm
Kiihtyvyys 0–100 km/h: 5,3
Huippunopeus: 250 km/h
Kulutus (EU-yhdistetty)*: 5,9 l/100 km
CO2-päästöt*: 139 g/km
Päästöstandardi: EU5

Rekisteröitymällä BMW:n PressClub-palveluun saat tunnukset, joilla pääset BMW Groupin PressClubeihin eri puolilla maailmaa. Palvelusta löytyvät muun muassa BMW Groupin tuotteiden valokuvat sekä tarkemmat tekniset tiedot.

Oy BMW Suomi Ab, Roope Lahti, markkinointipäällikkö, (09) 6137 4206, info@bmw.fi, www.bmw.fi

BMW on World Design Capital Helsinki 2012 -pääyhteistyökumppani

Muotoilulla on hyvin vahva jalansija BMW:n historiassa ja tulevaisuudessa. Menestyksemme ei ole koskaan perustunut pelkkään tekniseen osaamiseen, vaan kykyyn puhutella ihmisiä myös tunteiden kautta. Osana tätä vahvaa sidettä BMW Suomi on World Design Capital Helsinki 2012 -pääyhteistyökumppani.

BMW tulee tarjoamaan suomalaisille entistä laajemman ja läheisemmän kosketuspinnan BMW:n maailmaan ja elämyksiä designin parissa. Tervetuloa nauttimaan muotoilun kaikista ulottuvuuksista ja WDCH 2012 -vuodesta kanssamme.

Lisätietoja: http://www.bmw.fi/fi/fi/general/kampanjat/wdch2012/index.html

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 25 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,67 miljoonaa autoa ja 113 000 moottoripyörää vuonna 2011. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2011 oli 68,82 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,38 miljardia euroa. Vuoden 2011 lopussa yhtiöllä oli noin 100 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten seitsemän vuoden ajan.

BMW