BMW:n myynnistä kolmannes oli nelivetoja vuonna 2012

BMW:n nelivetomallit vahvistivat asemaansa BMW:nSuomen myynnissä viime vuonna. Nelivetojen myynti kasvaa entisestään, kun uusia suosikkimalleja tulee tarjolle tänä vuonna.

Vuonna 2012 kolmannes (34 %) BMW:n Suomessa myydyistä autoista oli xDrive-nelivetoja. Vielä 2011 nelivetojen osuus myynnistä oli noin neljännes (26 %). Nelivetojen kysynnän kasvun myötä nelivetojen Suomen myynti on nyt linjassa myös maailmanlaajuisesti BMW:n nelivetomyyntiosuuden kanssa.

BMW:n mallisto sisältää tällä hetkellä 65 erilaista xDrive-mallia. BMW xDrive-nelivedon osuus korostuu Suomessa myös jatkossa, kun uudet suosikkimallit tulevat tarjolle xDrive-nelivedolla. Tästä yhtenä esimerkkinä ovat vuodenvaihteessa myyntiin tulleet uuden 3-sarjan Touringin xDrive-nelivedot, joihin on saatavana Suomeen suunniteltu Business-paketti. Sen vakiovarusteena on muun muassa 8-vaihteinen automaattivaihteisto.

”Tällä hetkellä asiakkaamme kysyvät yhä enemmän nelivetoja. Olemme olleet jo reilusti etukäteen yhteydessä tehtaaseen, jotta voimme turvata tarvittavan määrän tuotantopaikkoja Suomen kasvavan nelivetokysynnän kattamiseksi”, BMW Suomen myyntijohtaja Mia Miettinen kertoo.

(Kuva liitteenä)

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 25 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 106 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2011 oli 68,82 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,38 miljardia euroa. Vuoden 2011 lopussa yhtiöllä oli noin 100 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten kahdeksan vuoden ajan.