BMW tukee edelleen E10-bensiinin käyttöä

BMW tukee E10-bensiinin käyttöönottoa Saksassa. Tämä vastaa myös lakia valmisteltaessa BMW:n ja autoteollisuuden lain valmisteluavaiheessayhdessä tekemiä ratkaisuja. Tuolloin Euroopassa ja Saksassa tehtyihin teknisiin tutkimuksiin verrattuna mikään ei ole muuttunut.

Herra Thomas Brünerin lausumat koskien E10-bensiinin käyttämistä BMW-autoissa eivät koske maita, joissa polttoaineet ovat EU-maissa käytettävien polttoaineiden laatuisia, vaan niitä EU:n ulkopuolisia maita, joissa polttoaineiden laatu on selvästi heikompi.

Tämän vahvisti 6.3.2011 illalla myös BMW Groupin kehitysjohtaja tohtori Klaus Draeger.

"Toisin kuin mediassa on juuri raportoitu, vakuutamme, että E10-bensiinin käyttö kaikissa BMW-henkilöautoissa on vuosimallista riippumatta mahdollista. Kaikki jo aiemmin julkaisemamme öljynvaihtovälisuositukset ovat edelleen muutoksitta ja E10-bensiinin käytöstä riippumatta voimassa.”, Draeger sanoo.

Vain muutamat vanhemmat BMW-automallit tarvitsevat korkeaoktaanista (98-oktaanista) bensiiniä nakutuskestävyyden varmistamiseksi. Näihin automalleihin matalaoktaanisempi bensiini ei sovellu bensiinin etanolipitoisuudesta riippumatta. Nämä automallit on listattu Saksan Autoliiton (ADAC) maaliskuun 1. päivänä 2011 julkaisemalla listalla.

Suomessa www.E10bensiini.fi sivustolta saa viimeisimmät tiedot polttoaineiden soveltuvuuksista eri automalleihin merkeistä riippumattaautomerkkeihin ja -malleihin.

Lisätietoja: Oy BMW Suomi Ab, Roope Lahti, markkinointipäällikkö, (09) 6137 4206, info@bmw.fi www.bmw.fi

BMW Group

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 24 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,29 miljoonaa autoa ja 87 000 moottoripyörää vuonna 2009. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2009 oli 50,68 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 413 miljoonaa euroa. Vuoden 2009 lopussa yhtiöllä oli noin 96 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten viiden vuoden ajan.