BMW uudistaa jälleenmyyjäverkostonsa Suomessa

BMW:n voimakas myynnin kasvu tuo Suomeen eksklusiivisia myymälöitä ja lisää vain BMW:lle rakennettuja näyttelytiloja. Jälleenmyyjien investoinnit takaavat entistä omistautuneemman asiakaskokemuksen yhä useammalle BMW-asiakkaalle.

BMW jatkaa autoalan positiivisten uutisten sarjaa. Olemassa olevat ja uudet jälleenmyyjät uskovat BMW:n vetovoimaan ja investoivat entistä asiakaslähtöisempiin myymälöihin.

Vuoden 2013 aikana useilla paikkakunnilla nähdään joko eksklusiivisen BMW-myymälän tai BMW:lle omistetun näyttelytilan tulo. BMW:n uusi jälleenmyyjä Delta Bavaria avaa vain BMW:lle omistetun myymälän Lahteen kevään aikana. Lahden myymälä on ensimmäinen tulevat jälleenmyyjästandardit täyttävä BMW-myymälä. Myöhemmin tänä vuonna Delta Bavarian uudet myymälät avautuvat myös Lappeenrantaan ja Kouvolaan.

”Ensimmäisen BMW:n uusien jälleenmyyjästandardien mukaisen näyttelytilan rakentaminen Lahteen kertoo Delta Bavarian omistautumisesta ja tahtotilasta BMW-myynnin kehittämiseen”, toteaa käynnistyvästä yhteistyöstä BMW Group Suomen viestintäpäällikkö Henri Jantunen.

Myös nykyinen jälleenmyyjäverkosto laajentaa toimintojaan syksyn aikana. Rinta-Joupin Autoliike Oy avaa laajennetut BMW-myymälät Porissa ja Mikkelissä. Laakkonen puolestaan kasvattaa BMW-verkostoaan avaamalla täyden palvelun eksklusiiviset BMW-autotalot Kuopioon ja Joensuuhun. Oulussa Wetteri Oy laajentaa myymälän vastamaan tulevia BMW-jälleenmyyntistandardeja.

”BMW Suomi on erittäin iloinen jälleenmyyjäverkostonsa uusista investoinneista ja halusta olla mukana kehittämässä entistä parempaa ja yksilöllisempää asiakaspalvelua BMW-asiakkaille. Investoinnit osoittavat jälleenmyyjien uskovan BMW:n vahvaan kasvuun Suomessa”, kertoo Jantunen.

Jälleenmyyntiketjun kehittämisen lisäksi BMW on ottanut käyttöönavoimen BMW Star Rating-asiakaspalautepalvelun. BMW Suomi seuraa arviointeja yhdessä jälleenmyyjien kanssa ja kehittää asiakaskokemusta näiden perusteella kaikilla paikkakunnilla, joissa on BMW:n myynti- tai huoltopalveluita. Tulokset ovat kaikkien nähtävillä osoitteessa www.bmw.fi.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217,
henri.jantunen@bmw.fi, www.bmw.fi

Rekisteröitymällä BMW:n
PressClub-palveluun saat tunnukset, joilla pääset BMW Groupin PressClubeihin eri puolilla maailmaa. Palvelusta löytyvät muun muassa BMW Groupin tuotteiden valokuvat sekä tarkemmat tekniset tiedot.

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI, Husqvarnan moottoripyörät ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 29 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 117 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2011 oli 68,82 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,38 miljardia euroa. Vuoden 2011 lopussa yhtiöllä oli noin 100 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten kahdeksan vuoden ajan.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup