BMW voitti Suomen kattavimman asiakastyytyväisyystutkimuksen

BMW:n omistajien merkkiuskollisuus on Suomen suurinta. Tulos selviää Tuulilasi-lehden teettämässä Merkkien Merkki -tutkimuksessa, jolla selvitetään autoilijoiden merkkisidonnaisuutta useilla mittareilla.

BMW on panostanut voimakkaasti asiakastyytyväisyydestä huolehtimiseen ja sen vaikutukset näkyvät tutkimuksessa.

”Olemme erittäin iloisia, että BMW:llä autoilevat tuntevat saavansa parasta huomiota. Vahva jälleenmyyntiverkosto, osaavat jälleenmyyjät ja aktiiviset asiakaskontaktit osoittavat merkityksensä”, BMW Suomen toimitusjohtaja Marcel Buining iloitsee.

Tutkimuksen kymmenen kärjen asiakasuskollisuuden indeksipisteet:

BMW             527
Saab             521
Mercedes      493
Audi               483
Alfa               482
Volvo             473
Toyota           465
Subaru          452
Ford              449
Land Rover   443

Merkkien Merkki on Tuulilasi-lehden teettämä tutkimus, johon vastasi yli 12 000 yksityishenkilöä. Sidonnaisuusindeksiluku muodostuu useista mittareista, joiden avulla selviää, kuinka vahvaa sitoutuminen on. Kysymyksillä kartoitettiin esimerkiksi sitä, millä tavalla autonomistajien merkkiuskollisuus on huomattu. Lisäksi selvitettiin ostopaikkauskollisuuden ja huoltopaikkauskollisuuden yhteyttä merkkiuskollisuuteen.

Suomessa merkkiuskollisuuden luominen ja ylläpitäminen ovat muuta Eurooppaa haasteellisempia johtuen autoliikkeiden monimerkkiedustuksesta. Siinä missä isoilla markkinoilla yhden katon alla myydään yhtä merkkiä, Suomessa edustettavia merkkejä on jopa 20.

Oy BMW Suomi Ab, Roope Lahti, markkinointipäällikkö, (09) 6137 4206,
info@bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 25 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,46 miljoonaa autoa ja 110 000 moottoripyörää vuonna 2010. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2010 oli 60,5 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 4,8 miljardia euroa. Vuoden 2010 lopussa yhtiöllä oli noin 95 500 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten seitsemän vuoden ajan.

Avainsanat: