Boschilta markkinoiden ensimmäiset työmaaradiot 360˚:n laadukkaalla äänellä

Kestävät Boschin GML 50 ja GML 20 Professional -työmaaradiot vaativiin olosuhteisiin

- Markkinoiden ensimmäiset työmaaradiot, joissa on 360˚:n laadukas ääni ja subwoofer
- Tukevat yleisimpiä musiikkitiedostomuotoja
- Erittäin kestävät – pudotustestattu kahdesta metristä
- Toimivat virtalähteenä muille elektronisille laitteille
- Bosch GML 50 Professional lataa myös 14,4 ja 18 V:n litiumioniakut

(Kuvat linkkeinä tiedotteen lopussa.)

Boschin GML 50 ja GML 20 Professional -työmaaradioissa on kaiuttimet neljään suuntaan sekä sisäänrakennettu subwoofer, minkä ansiosta äänenlaatu on erinomainen joka suuntaan. Radiot on suunniteltu rankkaan käyttöön työmaalle, ja niissä on IP54-suojausluokan mukainen roiskevesi- ja pölysuojaus, mikä on työmaaradioiden korkein suojausluokka. Iskunvaimennetun alumiinikehikon ansiosta radiot kestävät pudotuksen jopa kahdesta metristä rikkoutumatta.

Neljä integroitua kaiutinta ja subwoofer tarjoavat voimakkaan ja laadukkaan äänen työmaalle sekä ulkokäyttöön. Laitteessa on tehokas radiovastaanotin, minkä lisäksi se toistaa MP3- ja WMA- musiikkitiedostoja USB-portista, kahdesta AUX-tulosta tai SD/MMC-muistikortilta.  Näin äänen lähteenä voidaan käyttää esimerkiksi MP3-soitinta, CD-soitinta tai tietokonetta. Ulkoisen musiikkilaitteen voi sijoittaa Media Bay -koteloon suojaan pölyltä ja kolhuilta. Musiikin toistoa voidaan ohjata työmaaradion näytöltä. LED-valaistut näppäimet ja kaukosäädin tekevät GML 50 Professionalista erityisen miellyttävän käyttää. GML 20 Professional -radion lähtöteho on 20 wattia ja GML 50 Professionalin 50 wattia.

Integroitu akunlataaja

Työmaaradiot voidaan kytkeä 230 tai 110 voltin verkkovirtaan tai niitä voidaan käyttää Boschin 14,4 tai 18 V:n litiumioniakuilla. Radioissa on lisäksi kaksi integroitua pistorasiaa, joiden avulla radioita voidaan käyttää 230 voltin virtalähteenä muille laitteille. GML 20 ja GML 50 -työmaaradiot myös lataavat elektronisia laitteita USB-, AUX-tulo/lähtö- ja DC-liitännän kautta. Lisäksi GML 50 Professional -mallia voidaan käyttää 14,4- ja 18 voltin litiumioniakkujen lataamiseen.

GML 50 Professional on saatavana lokakuusta ja GML 20 Professional elokuusta 2010 alkaen Bosch-jälleenmyyjiltä. GML 50 Professional hintaan 349 euroa (alv 23 %) ja GML 20 Professional hintaan 249 euroa (alv 23 %).

Robert Bosch Oy, Sami Linna, 010 480 8351, sami.linna@fi.bosch.com
Cocomms Oy, Laura Terho, 09 6689 6912, laura.terho@cocomms.com

Bosch
Bosch-yhtymä on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja  palveluiden toimittajia. Ajoneuvo- ja teollisuustekniikkaa, kulutustarvikkeita sekä rakennusteknisiä tuotteita valmistavan yhtymän vuoden 2009 liikevaihto oli 38,2 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli runsaat 275 000 työntekijää. Yhtymä käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 300 tytäryhtiötä noin 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin kasvun perusta. Bosch käyttää tutkimukseen ja kehitykseen yli 3,5 miljardia euroa vuodessa ja hakee vuosittain noin 3 800 patenttia. Tuotteidensa ja palvelujensa avulla Bosch parantaa elämänlaatua ja tarjoaa innovatiivisia ja hyödyllisiä ratkaisuja.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Bosch-yhtymän taloudellinen riippumattomuus ja yrittäjänvapaus perustuvat poikkeukselliseen omistusrakenteeseen, jonka ansiosta yhtiö kykenee toteuttamaan merkittävät investointinsa ja kantamaan yhteiskunta- ja ympäristövastuunsa perustajansa Robert Boschin hengessä. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Teollisesta toiminnasta vastaa äänivaltaa käyttävä Robert Bosch Industrietreuhand KG. Yritystoiminnan omistajuustoiminnoista huolehtii säätiö. Jäljellä olevat osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.
Lisätietoja: www.bosch.fi