• Cocomms Oy/

Boschin GWB 10,8-LI Professional -kulmapora on kompakti ratkaisu vaikeapääsyisiin kohteisiin

Akkukulmaporakone lyhyellä ja säädettävällä porauspäällä:

• Lyhyin säädettävä pää laadukkaalla Auto-Lock-istukalla
  • Erityispitkä kahva ja moottorijarru tarkkaan työskentelyyn sarjaruuvauksissa
  • Suuri kierrosluku, 1300 kierrosta minuutissa, nopeaa työn edistymistä varten

Boschin uudella GWB 10,8-LI Professional -kulmaporalla ammattilaiset pääsevät jatkossa käsiksi kaikkiin niihin hankaliin paikkoihin, joihin perinteiset kulmaporat eivät yletä. Tämä on ainut markkinoilla oleva akkupora, jossa on jopa viiteen eri asentoon säädettävä ja vain 11 senttimetrin pituinen porauspää. Porassa on myös ammattitasoinen 10 millimetrin Auto-Lock-istukka ja erityisen pitkäksi muotoiltu kahva, joka helpottaa työkalun käyttämistä entisestään vaikeissa asennoissa. Porassa on käytännöllinen akun lataustilan näyttö kolmella LED -valolla ja se tuntuu miellyttävältä kädessä pehmustetun kahvan ansiosta.

Voimakas työkalu toimivilla ominaisuuksilla

Tämä akkutyökalu on erittäin monikäyttöinen ja soveltuu niin huoltotöihin, keittiöremontteihin, päivittäisiin asennushommiin tai vaikka näyttelytelineiden pystyttämiseen. Sen päätä voi säätää 22,5 asteen portaikolla nollasta 90 asteeseen. Suuri kierrosluku (1300 kierrosta minuutissa) ja jopa yhdentoista Newton-metrin vääntövoima tekevät tästä työkalusta sopivan vaativienkin puu- ja metallitöiden suorittamiseen. Ruuvin halkaisija voi maksimissaan olla kuusi millimetriä ja poranterän maksimihalkaisija on 10 millimetriä. Auto-Lock -istukan avulla terienvaihto onnistuu myös nopeasti.

GWB 10,8-LI Professionalissa toimii 10,8 voltin vaihdettavat litiumioniakut. Akku on yhteensopiva muiden Boschin saman volttiluokan ammattityökalujen kanssa. Laitteessa on lisäksi varaustilanäyttö, josta voi nähdä, kuinka paljon akussa on virtaa jäljellä. Pikalaturin ansiosta akun lataus kestää vain 30 minuuttia.

GWB 10,8-LI Professional kulmapora on saatavilla jälleenmyyjiltä kahtena versiona:

• L-Boxx pakattuna kahden 10,8 voltin litiumioniakun sekä pikalaturin kanssa, 259 euroa
  • Pahvilaatikossa L-Boxx-sisämuotilla ilman akkuja ja laturia, osana Click & Go-konseptia, 99 euroa

Hinnat sisältävät ALV:n 23 prosenttia.

Tekniset tiedot
GWB 10,8-LI Professional
Akun jännite/kapasiteetti 10,8 V lithium-ion/1,3 Ah
Tyhjäkäyntikierrosluku 0 ‒ 1 300 rpm
Vääntömomentti, maks. 11 Nm
Pikaistukka 10 mm
Ruuvin halkaisija, maks. 6 mm
Poran halkaisija, maks. (metalli/puu) 10 mm
Pään asennot 0°/ 22.5°/ 45°/ 67.5°/ 90°
Paino akkuineen 1,2 kg

Lisätietoja: Robert Bosch Oy, Erkki Rissanen, Erkki.Rissanen (at) fi.bosch.com, puhelin: 010 480 8351

Lehdistön yhteyshenkilö: Joni Svärd, Cocomms Oy, joni.svard (at) cocomms.com, puhelin: 09 6689 6913

Bosch-konsernin sähkötyökaluliiketoiminta on maailman markkinajohtaja sähkötyökaluissa ja sähkötyökalujen tarvikkeissa. Vuonna 2011 toimiala tuotti liikevaihtoa noin 3,8 miljardia euroa, josta 90 prosenttia tuli Saksan ulkopuolelta. Tuotemerkit Bosch, Skil ja Dremel edustavat asiakaskeskeisyyttä ja teknistä edistyksellisyyttä. Tärkeimmät menestystekijät ovat innovaatiovoima ja ‑vauhti. Bosch-sähkötyökalut tuo markkinoille vuosittain yli 100 uutta tuotetta. Toimialan vuoden 2011 liikevaihdosta 40 prosenttia muodostui tuotteista, jotka ovat olleet markkinoilla alle kaksi vuotta. Boschin sähkötyökaluliiketoiminnan kaikki viisi liiketoimintasegmenttiä – käsikäyttöiset sähkötyökalut, pöytäkoneet, tarvikkeet, mittalaitteet ja sähkökäyttöiset puutarhatyökalut – kasvoivat markkinoita nopeammin.

Bosch-konserni on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittajia. Ajoneuvotekniikkaa, kulutustarvikkeita sekä rakennusteknisiä tuotteita valmistavan konsernin vuoden 2011 liikevaihto oli alustavien lukujen mukaan 51,4 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 300 000 työntekijää. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 350 tytäryhtiötä yli 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2011 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan yli 4 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti yli 4 100 patenttihakemusta. Tuotteidensa ja palvelujensa avulla Bosch parantaa elämänlaatua ja tarjoaa innovatiivisia ja hyödyllisiä ratkaisuja.

Lisätietoja on osoitteissa
www.bosch.fi, www.bosch-press.com