Boschin PPR 250 -maalitela mullistaa maalaamisen

Kätevin tapa maalata seinät ja katot

-  Uusi verkkovirtakäyttöinen maalitela mahdollistaa aiempaa nopeamman seinien ja kattojen maalaamisen
-  PaintControl-teknologia takaa tasaisen ja roiskeettoman maalin levittämisen
-  EasyClean-teknologian ansiosta telan puhdistaminen käy käden käänteessä

Maalaamisen ei tarvitse enää olla hankalaa. Bosch tuo markkinoille uuden verkkovirtakäyttöisen PPR 250 -maalitelan, jonka avulla seinien ja kattojen maalaaminen onnistuu entistä helpommin ja nopeammin. Uuden maalitelan saa kiinnitettyä minkäkokoiseen astiaan tahansa, ja se soveltuu käytettäväksi lähes kaikkien markkinoilla olevien dispersio- ja lateksimaalien kanssa.

Tasaisuutta maalaamiseen

PaintControl-teknologia takaa tasaisen lopputuloksen ilman roiskeita, eikä liikkuminen maaliastian ja maalattavan kohteen välillä ole välttämätöntä - laitteen kauko-ohjaimen napin painalluksella maali kulkee imuletkua pitkin suoraan maaliastiasta telaan. Tämä säästää aikaa ja vähentää suojaamisen tarvetta.

Tela voidaan myös kiinnittää jatkokappaleeseen, jonka avulla esimerkiksi katon maalaaminen on miellyttävää. Suurenkin tilan maalaaminen onnistuu ilman maaliastian liikuttelua viiden metrin pituisen maaliletkun ansiosta.

Helppo puhdistaa

Tehdyn työn jälkeen telan puhdistaminen käy nopeasti EasyClean-teknologian ansiosta. Kaikki maalia johtavat osat voidaan huuhtoa ilman apuvälineitä vesihanan alla tai pumppaamalla vesi järjestelmän läpi.

Verkkovirtakäyttöinen Bosch PPR 250 -maalitela on saatavana alan liikkeistä huhtikuusta alkaen. Suositushinta 149,90 sisältää alv:n (23%).

Tekniset tiedot PPR 250
Ottoteho 35 W
Ruiskutusteho 0-600 g/min
Melutaso < 70 dB
Maalin levitys 2 m²/min
Maalin levittimen paino n. 700 g (maaleineen)
Letkun pituus 5 m

Robert Bosch Oy
Pasi Kivimaa
pasi.kivimaa (at) fi.bosch.com

Cocomms Oy
Arno Rydman
arno.rydman (at) cocomms.com

Bosch-konsernin sähkötyökaluliiketoiminta on maailman markkinajohtaja sähkötyökaluissa ja sähkötyökalujen tarvikkeissa. Vuonna 2010 toimiala tuotti liikevaihtoa noin 3,5 miljardia euroa, josta 90 prosenttia tuli Saksan ulkopuolelta. Tuotemerkit Bosch, Skil ja Dremel edustavat asiakaskeskeisyyttä ja teknistä edistyksellisyyttä. Tärkeimmät menestystekijät ovat innovaatiovoima ja ‑vauhti. Bosch-sähkötyökalut tuo markkinoille vuosittain yli 100 uutta tuotetta. Toimialan vuoden 2010 liikevaihdosta 40 prosenttia muodostui tuotteista, jotka ovat olleet markkinoilla alle kaksi vuotta. Boschin sähkötyökaluliiketoiminnan kaikki viisi liiketoimintasegmenttiä – käsikäyttöiset sähkötyökalut, pöytäkoneet, tarvikkeet, mittalaitteet ja sähkökäyttöiset puutarhatyökalut – kasvoivat markkinoita nopeammin.

Bosch-konserni on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittajia. Ajoneuvotekniikkaa, kulutustarvikkeita sekä rakennusteknisiä tuotteita valmistavan konsernin vuoden 2010 liikevaihto oli alustavien lukujen mukaan 47,3 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli noin 283 500 työntekijää. Vuodelle 2011 yhtiö ennustaa yli 50 miljardin euron liikevaihtoa ja odottaa, että työntekijöiden määrä ylittää 300 000 vuoden 2011 loppuun mennessä. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 350 tytäryhtiötä yli 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2010 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan 3,8 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti yli 3 800 patenttihakemusta. Tuotteidensa ja palvelujensa avulla Bosch parantaa elämänlaatua ja tarjoaa innovatiivisia ja hyödyllisiä ratkaisuja.

Lisätietoja on osoitteissa www.bosch.fi, www.bosch-press.com