Boschin suositut PMF-monitoimityökalut uudistuvat

Nyt tarvikkeiden vaihto helpolla SDS-kiinnityksellä

- Suomen suosituin monitoimityökalumallisto uudistuu
- PMF 250 CES -monitoimityökalun terät vaihtuvat ilman työkalua

Bosch uudistaa rakentajien ja remontoijien suosimat monitoimityökalut. PMF-monitoimityökalut ovat olleet Suomessa ja muualla Euroopassa myyntitilastojen ykkösenä lanseerauksestaan lähtien. Uusilla PMF 250 CES ja PMF 190 E -malleilla esimerkiksi hionta, jyrsintä, kaavinta, leikkaus ja sahaus hoituvat entistä tehokkaammin. PMF 250 CES:n terät vaihtuvat kädenkäänteessä ilman työkalua Boschin SDS-järjestelmän ansiosta.

Pienet ja näppärät monitoimityökalut helpottavat kodin remonttitöitä ja rakentamista. Kaavintaterillä saa helposti poistettua vanhan kokolattiamaton ylijäämät, silikonisaumat tai vaikka laasti- ja kaakeliliimat uuden tieltä. Sahausterillä saa hetkessä lyhennettyä oven karmit oikeaan mittaan tai tehtyä upotussahauksia kovaan puuhun tai levyihin esimerkiksi valaistusta varten. Segmenttiterissä oleva syvyydenrajoitin auttaa tekemään erittäin tarkkoja sahauksia. Edes naulat tai metalliputket eivät ole este, sillä metallisahanterillä ne katkeavat hetkessä. Monitoimityökalujen terät ulottuvat paikkoihin, joihin muilla työkaluilla ei pääse.

Portaaton värähtelyn säätömahdollisuus mahdollistaa juuri sopivan värähtelyluvun löytymisen kaikkiin työvaiheisiin. PMF 190 E on myös aiempaa ergonomisempi, hiljaisempi ja tärinättömämpi.

PMF 250 CES -monitoimityökalun voimakas 250 watin moottori ei väsy kovassakaan työskentelyssä. Moottorin vakioelektroniikka pitää värähtelyluvun tasaisena raskaassakin kuormituksessa. Lisäkahvan ansiosta monitoimityökalusta saa tukevan otteen, joka parantaa tarkkuutta.

Molempiin malleihin on saatavilla ulkoinen pölynpoisto.

Suositushinnat
- Bosch PMF 190 E 99,90 euroa
- Bosch PMF 250 CES 159 euroa

Laitteet tulevat myymälöihin lokakuun alussa.

Tekniset tiedot PMF 190 E PMF 250 CES
Mitat (PxKxL) 284x95x61 mm 284x95x61 mm
Ottoteho 190 W 250 W
Värähdykset 15000 -
21 000 /min
15 000 - 21 000 /min
Värähtelykulma 2,8° 2,8°
Paino (ilman tarvikkeita) n. 1,2 kg n. 1,3 kg

Robert Bosch Oy
Pasi Kivimaa
pasi.kivimaa(at)fi.bosch.com

Cocomms Oy
Joni Svärd
joni.svard(at)cocomms.com

Bosch-konsernin sähkötyökaluliiketoiminta on maailman markkinajohtaja sähkötyökaluissa ja sähkötyökalujen tarvikkeissa. Vuonna 2011 toimiala tuotti liikevaihtoa noin 3,8 miljardia euroa, josta 90 prosenttia tuli Saksan ulkopuolelta. Tuotemerkit Bosch, Skil ja Dremel edustavat asiakaskeskeisyyttä ja teknistä edistyksellisyyttä. Tärkeimmät menestystekijät ovat innovaatiovoima ja ‑vauhti. Bosch-sähkötyökalut tuo markkinoille vuosittain yli 100 uutta tuotetta. Toimialan vuoden 2011 liikevaihdosta 40 prosenttia muodostui tuotteista, jotka ovat olleet markkinoilla alle kaksi vuotta. Boschin sähkötyökaluliiketoiminnan kaikki viisi liiketoimintasegmenttiä – käsikäyttöiset sähkötyökalut, pöytäkoneet, tarvikkeet, mittalaitteet ja sähkökäyttöiset puutarhatyökalut – kasvoivat markkinoita nopeammin.

Bosch-konserni on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittajia. Ajoneuvotekniikkaa, kulutustarvikkeita sekä rakennusteknisiä tuotteita valmistavan konsernin vuoden 2011 liikevaihto oli 51,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 300 000 työntekijää. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 350 tytäryhtiötä yli 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2011 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan yli 4 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti yli 4 100 patenttihakemusta. Tuotteidensa ja palvelujensa avulla Bosch parantaa elämänlaatua ja tarjoaa innovatiivisia ja hyödyllisiä ratkaisuja.

Lisätietoja on osoitteissa www.bosch.fi,
www.bosch-press.com