Boschin uusi 3,6 voltin akkuruuvinväännin GSR Mx2Drive Professional

Maksimaalista voimaa taskukoossa

- Innovatiivinen 2-vaihteinen vaihteisto mahdollistaa vaihteen vaihtamisen ruuvausta keskeyttämättä ja vääntää ruuvin loppuun saakka
- Optimaalinen välityssuhde kakkosvaihteella nopeaan ruuvaukseen ja ykkösvaihteella voimakkaaseen vääntöön
- Erityisen kätevä ja kevyt rakenne, kätesi kokoinen

Poraaminen ja ruuvaaminen pään yläpuolella tai ahtaissa tiloissa ovat ammattilaisen päivittäin kohtaamia haasteita. Tähän tarkoitukseen Bosch on kehittänyt akkuruuvinvääntimen, joka on pienestä koostaan huolimatta erittäin tehokas. Uusi Bosch GSR Mx2Drive Professional on kätevä ratkaisu näihin tehtäviin: siinä yhdistyvät maksimaalinen voima ja nopeus äärimmäisen kompaktilla rakenteella.

Akkuruuvinvääntimen innovatiivinen 2-vaihteinen vaihteisto mahdollistaa keskeytymättömän vaihteen vaihtamisen suoraan käyttökytkimestä ja takaa voimakkaan 10 Nm:n vääntömomentin. Lisäksi GSR Mx2Drive Professionalin pyörintänopeus on 3,6 voltin koneluokan korkein. Jopa 580 kierrosta minuutissa 2. vaihteella takaavat pienien ruuvien (maks. 3,5 x 35 mm) nopean kiinnittämisen. GSR Mx2Drive Professionalin rungon pituus on 158 mm ja keveyttä on vain 500 gramman verran, joten se mahtuu hyvin housun- tai takintaskuun. Lukittava ¼“-yleiskärjenpidin sopii kaikkien yleisimpien pora- ja ruuvauskärkien pitävään kiinnittämiseen.

GSR Mx2Drive Professional on sopiva työkalu erityisesti puuseppien, keittiöasentajien ja sähköasentajien tarpeisiin. Tämä kone soveltuu pienien ruuvien kiinnittämiseen esimerkiksi lastulevyyn, pehmeään puuhun ja muoviin. Tästä on erityisesti apua asennettaessa kaapinovien saranoita ja vetolaatikoiden kiskoja. Integroidulla LED-valolla varjossa oleva työkohde saadaan valaistua optimaalisesti.

Kovemmissa ruuvausalustoissa kone vaihtaa alemmalle vaihteelle, kun käyttökytkin painetaan kerran pohjaan. Näin jopa 5 mm:n ruuveilla tehtävät ruuvaukset onnistuvat erinomaisesti. GSR Mx2Drive Professionalin integroitu moottorijarru mahdollistaa täsmälliset sarjaruuvaukset.

Boschin pitkäikäiset Premium-litiumioniakut

Elektroninen kennojensuojaus (ECP) takaa 400 % pitemmän eliniän Bosch Premium-akuille. ECP suojaa akkua ylikuormitukselta, ylikuumenemiselta ja syväpurkautumiselta. Muisti-ilmiötä ei enää ole ja akut ovat täysin käyttövalmiita useamman kuukaudenkin käyttötauon jälkeen. Bosch toimittaa vakiona GSR Mx2Drive Professionalin monikäyttöisellä latauslaitteella, joka lataa sekä 3,6 voltin että myös 10,8 voltin akut yhden tunnin sisällä.

Akkuruuvinväännin GSR Mx2Drive Professional on saatavana tammikuusta 2011 lähtien, sen suositushinta on 119 euroa alv 23 %. Toimitukseen kuuluu kaksi akkua, laturi ja uudentyyppinen, kaksiosainen laukku, joka on yhteensopiva Boschin L-BOXXin kanssa ja voidaan sijoittaa siihen sujuvasti.

Koneen ominaisarvot Bosch GSR Mx2Drive Professional
Akkujännite 3,6 V
Akkukapasiteetti 1,3 Ah
Paino 0,50 kg
Vääntömomentti, kova 10 Nm
Vääntömomentti, pehmeä 5 Nm
Maks. poranterän halkaisija (puu) 5 mm
Maks. ruuvin halkaisija 5 mm
Kierrosluku 1. vaihteella 150 min-1
Kierrosluku 2. vaihteella 0 - 580 min-1

Erkki Rissanen
Robert Bosch Oy
erkki.rissanen@fi.bosch.com

Laura Terho
Cocomms Oy Ltd
laura.terho@cocomms.com

Bosch-yhtymä on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja  palveluiden toimittajia. Ajoneuvo- ja teollisuustekniikkaa, kulutustarvikkeita sekä rakennusteknisiä tuotteita valmistavan yhtymän vuoden 2009 liikevaihto oli 38,2 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli runsaat 275 000 työntekijää. Yhtymä käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 300 tytäryhtiötä noin 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin kasvun perusta. Bosch käyttää tutkimukseen ja kehitykseen yli 3,5 miljardia euroa vuodessa ja hakee vuosittain noin 3 800 patenttia. Tuotteidensa ja palvelujensa avulla Bosch parantaa elämänlaatua ja tarjoaa innovatiivisia ja hyödyllisiä ratkaisuja.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Bosch-yhtymän taloudellinen riippumattomuus ja yrittäjänvapaus perustuvat poikkeukselliseen omistusrakenteeseen, jonka ansiosta yhtiö kykenee toteuttamaan merkittävät investointinsa ja kantamaan yhteiskunta- ja ympäristövastuunsa perustajansa Robert Boschin hengessä. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Teollisesta toiminnasta vastaa äänivaltaa käyttävä Robert Bosch Industrietreuhand KG. Yritystoiminnan omistajuustoiminnoista huolehtii säätiö. Jäljellä olevat osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.
Lisätietoja: www.bosch.fi