Brussels Airlines saa Airbusilta Tintti-lentokoneen

Brussels Airlinesin uudessa A320-koneen kyljissä esiintyy Tintti Rakham Punaisen aarteen hengessä. Kone on nimetty Rackhamiksi suosituimpiin kuuluvan Tintti-seikkailun mukaan.

Maalauksessa kone on muuntunut suureksi mustaksi haiksi, joka muistuttaa professori Tuhatkaunon keksimää hain muotoista sukellusvenettä sarjakuvassa. Maalauksen on tehnyt tšekkiläinen Andre Eisele. Työhön kului 1 500 työtuntia. Hai lentää vuoteen 2019 asti.

Tintti-ulkomaalaus kehitettiin yhdessä Moulinsartin kanssa. Moulinsart pitää huolta Tintin kehittäjän Hergén tuotannosta.

Brussels Airlinesilla on 32 Airbusin lentokonetta, joista 24 on kapearunkokoneita ja 8 A330-koneita.

Lisää kuvia Tintti-koneesta:

Kuvia löytyy myös Airbusin mediasivuilta http://www.airbus.com/presscentre/

Viestintätoimisto Cocomms
Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut lähes 9 000 lentokonetta noin 370 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi yli 6 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu Airbus Group -konserniin.

Avainsanat: