Cassidianin toimittama radioverkko turvaamassa viestintää opiskelijoiden olympialaisissa

Cassidianin TETRA-verkkoa käytettiin menestyksekkäästi turvaamaan Shenzhenissä pidettyjen universiadi-kisojen viestintää. Radioverkko rekisteröi avajaispäivänä 1,84 miljoonaa puhelua, mikä on uusi ennätys kisojen historiassa. Kiireisimpinä tunteina puheluita välitettiin 140 000 kappaletta. Verkkoa käytti 32 000 eri viranomaisten ja muiden organisaatioiden edustajaa.

Opiskelijoiden olympialaiset järjestettiin nyt elokuussa 26. kerran. Ne kestivät 12 päivää, ja niihin osallistui yli 7 800 opiskelijaa 152 maasta ympäri maailmaa. Turvallisuushenkilöstö käytti TETRA-verkkoa koko kisa-alueella: 41 kisapaikalla, 22 harjoittelutilassa ja kilpailijoiden käyttämien hotellien alueella – saumattomasti ja turvallisesti.

Samaan aikaan Cassidianin Shenzhenin metroon toimittama TETRA-verkko piti huolta kaupungin metron viestinnän sujuvuudesta kisojen aikaan. Universiadeja varten metroa oli laajennettu ja rakennettu viisi uutta linjaa, joiden pituus on 178,8 kilometriä.

Koko Shenzhenin alueen kattavassa 350 MHz:n jaetussa radioverkossa oli kaksi uuden sukupolven DXT3-TETRA-keskusta, 87 TB3-tukiasemaa ja 110 päivystäjän työasemaa. Verkko ei ole ainoastaan suurin 350 MHz:n jaettu radioverkko Kiinassa vaan myös maan ensimmäinen TETRA-verkko, joka on täysin integroitu kaikkiin hätä- ja valvontakeskuksiin.

Cassidian:
Anke Sturtzel, puh. +33 6138 5330, anke.sturtzel@cassidian.com
Tina Zhang, puh. +86 (10) 6461 1266, tina.zhang@eads-china.com

Viestintätoimisto Cocomms:
Anna-Mari Tiilikainen, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Cassidianin sivut medioille:

Cassidian

Cassidian Finland Oy on osa EADS-konserniin kuuluvaa Cassidiania, joka on johtava turvallisuus- ja puolustusjärjestelmien integroija ja toimittaja. Liiketoiminta kattaa radiopuhelinverkot viranomais- ja vaativaan ammattikäyttöön sekä niiden päätelaitteet ja hätäkeskus-, raja-, rannikkovalvonta- ja ilmavalvontajärjestelmät. Suomessa yhtiöllä on yhteensä 350 työntekijää Helsingin ja Jyväskylän toimipisteissä.

EADS-yhtiö Cassidian on maailmanlaajuinen puolustus- ja viranomaisjärjestelmien toimittaja. Yrityksen laajaan tuotevalikoimaan kuuluu valvonta- ja puolustusjärjestelmiä, viranomaisverkkoja sekä lentokoneita ja miehittämättömiä ilma-aluksia. Tarjonta kattaa myös järjestelmäintegroinnin, globaalin turvallisuuden palvelut ja tukiratkaisut.

Vuonna 2010 Cassidian työllisti noin 28 000 työntekijää ja saavutti 5,9 miljardin euron liikevaihdon. EADS-konsernin liikevaihto oli samana vuonna 45,8 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli noin 121 000 työntekijää.  EADS-konserniin kuuluvat Airbus, Astrium, Cassidian ja Eurocopter. www.cassidian.com