China Aircraft Leasing Company vahvistaa sadan A320-koneen tilauksen Airbusilta

China Aircraft Leasing Company (CALC) vahvisti marraskuussa tekemänsä aiesopimuksen sadan A320-lentokoneen tilauksesta. CALC:n tekemä tilaus sisältää 74 A320neo-, 16 A320ceo- ja 10 A321ceo-lentokonetta. Yhtiön tilauskanta nousee näin 140 koneeseen.

.

“Lisäämällä nämä A320-koneet uusimman sukupolven A320neo-mallit mukaan lukien kalustoomme voimme vastata asiakkaidemme tarpeisiin alhaisella polttoaineen kulutuksella, korkealla luotettavuudella ja lyömättömällä mukavuudella”, sanoo CALC:n pääjohtaja Mike Poon.

.

A320neo-koneisiin sisältyy uusien moottoreiden lisäksi muita uutuuksia, kuten suuret Sharklet-kärkisiivet. Yhdessä ne alentavat polttoaineen kulutusta 15 prosenttia heti käyttöönotosta lähtien ja 20 prosenttia vuoteen 2020 mennessä. Tämä vastaa 5 000 hiilidioksiditonnin päästövähennystä lentokonetta kohden vuodessa.

.

A320 on maailman myydyin kapearunkokoneiden tuoteperhe. Airbus on saanut yli 11 000 tilausta ja toimittanut yli 6 300 A320-lentokonetta.

Viestintätoimisto Cocomms
Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu Airbus Group -konserniin.