Cisco ja viestintätoimisto Cocomms yhteistyöhön

Cisco ja viestintätoimisto Cocomms ovat allekirjoittaneet strategisen yhteistyösopimuksen, joka kattaa Ciscon ulkoisen viestinnän Suomessa ja Baltiassa. Yhteistyön tavoitteena on rakentaa Ciscon yrityskuvaa ja viestiä Ciscon asiakkaille ja tärkeille sidosryhmille ajankohtaisista teemoista avoimesti ja proaktiivisesti. Yhteistyö käynnistyy välittömästi siirtymäajalla, ja viestinnän kokonaisvastuu siirtyy Cocommsiin vuoden vaihteessa.

”Edellinen toimistomme on toiminut vahvasti ja tehnyt erinomaista työtä, mutta nyt oli muutoksen aika.  Edessämme on voimakkaasti muuttunut mediakenttä, joka vaatii uusia suunnitelmia, uusia kujeita ja uudenlaista proaktiivista tekemistä. Cocomms tuntui tässä tilanteessa oikealta valinnalta. Cisco-tiimin vetäjäksi siirtyy vanhempi viestintäkonsultti Jukka Mäntyjärvi, joka on vanha tuttumme ja tuntee Ciscon sekä pelikentän. Tiimissä mukana on myös Päivi Vuolle, niin ikään kokenut ja vahva ammattilainen, kenen kanssa olemme myös työskennelleet yhdessä jo aiemmin. Luotan, että tämän tiimin kanssa saamme pallot maaliin”, sanoo Suomen ja Baltian Ciscon markkinointi- ja viestintäjohtaja Merja Lehtoranta.

”Cisco on maailman johtava tietoverkkoyhtiö ja tärkeä ICT-alan pelaaja, niin globaalisti kuin Suomessa. Ciscon kanssa työskentely on vaativaa mutta palkitsevaa. Meillä on vahva tiimi, jolla on pitkän linjan ICT- ja Cisco-kokemus. Uskon yhteistyömme olevan hedelmällistä kummallekin osapuolelle”, sanoo Cocommsin toimitusjohtaja Kaija Langenskiöld.

Cisco suoritti katselmuksen Suomen ja Baltian viestintätoimien tiimoilta loppukesällä 2012. Katselmukseen osallistui kolme toimistoa. Cisco on aiemmin ollut Cocommsin asiakas vuosina 1995-2001.

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Merja Lehtoranta, Cisco Systems Finland Oy, puh. 040 52 52 845,  merja.lehtoranta (at) cisco.com
Toimitusjohtaja Kaija Langenskiöld, Cocomms Oy, puh. +358 400 502 183, kaija.langenskiold (at) cocomms.com

Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen ja jakamisen ajasta tai paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.

Cocomms on suomalaisessa omistuksessa oleva, vaativimpien toimialojen ja tilanteiden täyden palvelun viestintätoimisto. Tuemme erityisesti teknologia-, finanssi-, terveys- ja elintarvikealueilla toimivia asiakkaitamme viestinnän kehittämisessä ja toteutuksessa sekä muutos- ja kriisitilanteiden viestinnässä.  Asiakkaitamme ovat muun muassa Airbus, Aivoliitto, Boehringer Ingelheim, BMW, Deloitte, EADS, Eli Lilly, Espoon kaupunki, Fujitsu, GE, Ilmatar Windpower Oyj, McDonald’s, Netflix, Novartis, Outokumpu, Pohjolan Voima, Tekes, VTT ja Ålandsbanken. Cocommsin vuoden 2011 liikevaihto oli noin 2,2 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on runsaat 20 työntekijää. Lisätietoja www.cocomms.com.