Cisco julkisti tilivuoden 2013 kolmannen vuosineljänneksen tuloksen

Liikevaihto kasvoi 5,4 prosenttia ja nettotulos 14,5 prosenttia edellisvuoden vastaavasta ajasta

Cisco (NASDAQ: CSCO) julkisti 27.4.2013 päättyneen tilivuotensa kolmannen vuosineljänneksen tuloksen. Maailman johtavan verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjän liikevaihto kolmannella vuosineljänneksellä oli 12,2 miljardia dollaria, mikä on 5,4 % enemmän kuin edellisen tilikauden vastaavalla vuosineljänneksellä.

Yhtiön tilikauden 2013 kolmannen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 2,5 miljardia dollaria eli 0,46 dollaria osakkeelta. Edellisen tilivuoden vastaavalla neljänneksellä nettotulos (GAAP) oli 2,2 miljardia dollaria eli 0,40 dollaria osakkeelta. GAAP-nettotulos kasvoi 14,5 prosenttia verrattuna edellisen tilikauden vastaavaan vuosineljännekseen.

Yhtiön nettotulos (non-GAAP) oli kolmannella vuosineljänneksellä 2,7 miljardia dollaria eli 0,51 dollaria osakkeelta, kun se edellisvuoden vastaavaan aikaan oli 2,6 miljardia dollaria eli 0,48 dollaria osakkeelta.

”Cisco tekee vahvaa tulosta hitaasti kasvavassa, mutta tasaisessa taloustilanteessa. Olemme erityisen tyytyväisiä siihen, että liikevaihto on ennätyksellinen yhdeksäntenä peräkkäisenä neljänneksenä. Lisäksi on rohkaisevaa, että hyviä merkkejä alkaa näkyä USA:ssa ja muualla maailmassa. Meillä on oikeat tuotteet ja ratkaisut, ja asiakkaamme haluavat meidät ratkaisemaan suurimpia liiketoiminnan ongelmiaan. Muutostahti kiihtyy ja Cisco on hyvässä asemassa ottamaan siitä kaiken irti”, sanoo Ciscon pääjohtaja John Chambers.

"Olemme aina uskoneet, että internet mullistaa ihmisten tavat työskennellä, elää, viettää vapaa-aikaa ja oppia. Tämä on totta enemmän kuin koskaan ennen nyt kun pilvipalvelut, liikkuvuus ja video liitetään yhteen ja syntyy ”kaiken internet”. Se avaa kokonaan uusia mahdollisuuksia yrityksille ja kuluttajille. Odotamme mielenkiinnolla tulevaa”, Chambers jatkaa.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote saatavilla osoitteesta:

Cisco Systems Finland Oy

Esa Korvenmaa, Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja

esa.korvenmaa (at) cisco.com

Merja Lehtoranta, viestintä- ja markkinointijohtaja

merja.lehtoranta (at) cisco.com

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjä. Ciscon avulla organisaatiot voivat uusin tavoin yhdistää aiemmin tietoverkkojen ulkopuolella olleita ihmisiä, tietolähteitä ja prosesseja. Näin voidaan luoda kokonaan uusia toimintamalleja ja mahdollisuuksia. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://thenetwork.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.