Cisco julkisti tilivuoden 2013 tuloksen

Tilivuoden liikevaihto kasvoi 48,6 miljardiin dollariin, mikä on 6 % enemmän kuin vuosi sitten

Cisco (NASDAQ: CSCO) julkisti 27.7.2013 päättyneen tilivuotensa neljännen vuosineljänneksen sekä koko tilivuoden 2013 tuloksen. Maailman johtavan verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjän koko tilikauden 2013 liikevaihto oli 48,6 miljardia dollaria, mikä on 6 % enemmän kuin viime tilikaudella.

Yhtiön koko tilikauden 2013 nettotulos (GAAP) oli 10,0 miljardia dollaria eli 1,86 dollaria osakkeelta. Tilikaudella 2012 vastaavat luvut (GAAP) olivat 8,0 miljardia dollaria eli 1,49 dollaria osakkeelta. Yhtiön nettotulos (non-GAAP) tilikaudella 2013 oli 10,9 miljardia dollaria eli 2,02 dollaria osakkeelta, kun se tilikaudella 2012 oli 10,0 miljardia dollaria eli 1,85 dollaria osakkeelta.

Tilikauden 2013 neljännen vuosineljänneksen liikevaihto oli 12,4 miljardia dollaria, kun se edellisen tilikauden vastaavalla vuosineljänneksellä oli 11,7 miljardia dollaria.

Yhtiön tilikauden 2013 neljännen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 2,3 miljardia dollaria eli 0,42 dollaria osakkeelta. Edellisvuoden vastaavalla vuosineljänneksellä nettotulos (GAAP) oli 1,9 miljardia dollaria eli 0,36 dollaria osakkeelta. Yhtiön nettotulos (non-GAAP) oli tilikauden 2013 neljännellä vuosineljänneksellä 2,8 miljardia dollaria eli 0,52 dollaria osakkeelta, kun se edellisvuoden vastaavalla vuosineljänneksellä oli 2,5 miljardia dollaria eli 0,47 dollaria osakkeelta.

“Luotan entistä lujemmin kykyymme tulla maailman tärkeimmäksi IT-yhtiöksi. Neljäs neljänneksemme oli monella kriteerillä ennätyksellinen: taoimme kovan liikevaihdon, non-GAAP-tuoton, non-GAAP-nettotuloksen sekä non-GAAP osakekohtaisen tuloksen. Kaikissa näissä olimme tulosohjeistuksemme ylähaarukassa. Lisäksi kassavirtamme tässä neljänneksessä oli neljä miljardia dollaria, joka on myöskin ennätys”, sanoi Ciscon pääjohtaja John Chambers.

”Nyt, enemmän kuin koskaan, asiakkaamme ja kumppanimme haluavat Ciscolta näkemystä siinä, miten ottaa haltuun epätasaisesti kehittyvä globaali taloustilanne. He näkevät ne hyödyt, jotka saa kumppanista, joka on johtava heille tärkeillä tuotealueilla ja lisäksi osaa yhdistää teknologiat ja ratkaisut arkkitehtuureiksi alentamaan kustannuksia ja lyhentämään tavoitteisiin pääsyyn tarvittavaa aikaa investoinnein, jotka säilyttävät arvonsa”, Chambers jatkaa.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote saatavilla osoitteesta: http://newsroom.cisco.com/press-release-content?type=webcontent&articleId=1236468

Cisco Systems Finland Oy

Esa Korvenmaa, Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja
esa.korvenmaa (at) cisco.com

Merja Kössi, Ciscon Suomen ja Baltian viestintä- ja markkinointijohtaja
merja.kossi (at) cisco.com

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjä. Ciscon avulla organisaatiot voivat uusin tavoin yhdistää aiemmin tietoverkkojen ulkopuolella olleita ihmisiä, tietolähteitä ja prosesseja. Näin voidaan luoda kokonaan uusia toimintamalleja ja mahdollisuuksia. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://thenetwork.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.