Cisco julkisti tilivuoden 2014 ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksen

Liikevaihto kasvoi kaksi prosenttia edellisvuoden vastaavasta ajasta

Cisco (NASDAQ: CSCO) julkisti 26.10.2013 päättyneen tilivuotensa ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksen. Maailman johtavan verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjän liikevaihto ensimmäisellä vuosineljänneksellä oli 12,1 miljardia dollaria, mikä on 2 % enemmän kuin edellisen tilikauden vastaavalla vuosineljänneksellä.

Yhtiön tilikauden 2014 ensimmäisen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 2,0 miljardia dollaria eli 0,37 dollaria osakkeelta. Edellisen tilivuoden vastaavalla neljänneksellä nettotulos (GAAP) oli 2,1 miljardia dollaria eli 0,39 dollaria osakkeelta.

Yhtiön nettotulos (non-GAAP) oli ensimmäisellä vuosineljänneksellä 2,9 miljardia dollaria eli 0,53 dollaria osakkeelta, kun se edellisvuoden vastaavaan aikaan oli 2,6 miljardia dollaria eli 0,48 dollaria osakkeelta.

”Nyt päättyneellä neljänneksellä non-GAAP-kannattavuutemme oli ennätyksellinen. Lisäksi jatkoimme vahvaa innovaatiotoimintaamme ja olemme edelleen markkinoiden eturintamassa. Vaikka liikevaihdon kasvu alitti odotuksemme, ovat talouslukumme vahvat, strategiamme on vahva ja innovaatiokoneistomme toimii erittäin hyvin. Luotamme edelleen vahvasti pitkän tähtäimen tavoitteeseemme tulla maailman tärkeimmäksi IT-yhtiöksi ja autamme asiakkaitamme ratkaisemaan heidät tärkeimmät liiketoimintahaasteensa”, sanoo Ciscon pääjohtaja John Chambers.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote saatavilla osoitteesta: http://newsroom.cisco.com/press-release-content?type=webcontent&articleId=1282955

Cisco Systems Finland Oy

Esa Korvenmaa, Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja
esa.korvenmaa (at) cisco.com

Merja Kössi, viestintä- ja markkinointijohtaja
merja.kossi (at) cisco.com

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjä. Ciscon avulla organisaatiot voivat uusin tavoin yhdistää aiemmin tietoverkkojen ulkopuolella olleita ihmisiä, tietolähteitä ja prosesseja. Näin voidaan luoda kokonaan uusia toimintamalleja ja mahdollisuuksia. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://thenetwork.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.