Cisco julkisti tilivuoden 2014 tuloksen

Tilivuoden liikevaihto oli 47,1 miljardia dollaria, mikä on 3 % vähemmän kuin vuosi sitten

Cisco (NASDAQ: CSCO) julkisti 26.7.2014 päättyneen tilivuotensa neljännen vuosineljänneksen sekä koko tilivuoden 2014 tuloksen. Maailman johtavan verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjän koko tilikauden 2014 liikevaihto oli 47,1 miljardia dollaria, mikä on 3 % vähemmän kuin viime tilikaudella.

Yhtiön koko tilikauden 2014 nettotulos (GAAP) oli 7,9 miljardia dollaria eli 1,49 dollaria osakkeelta. Tilikaudella 2013 vastaavat luvut (GAAP) olivat 10,0 miljardia dollaria eli 1,86 dollaria osakkeelta. Yhtiön nettotulos (non-GAAP) tilikaudella 2014 oli 10,9 miljardia dollaria eli 2,06 dollaria osakkeelta, kun se tilikaudella 2013 oli 10,9 miljardia dollaria eli 2,02 dollaria osakkeelta.

Tilikauden 2014 neljännen vuosineljänneksen liikevaihto oli sama kuin edellisen tilikauden vastaavalla vuosineljänneksellä eli 12,4 miljardia dollaria.

Yhtiön tilikauden 2014 neljännen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 2,2 miljardia dollaria eli 0,43 dollaria osakkeelta. Edellisvuoden vastaavalla vuosineljänneksellä nettotulos (GAAP) oli 2,3 miljardia dollaria eli 0,42 dollaria osakkeelta. Yhtiön nettotulos (non-GAAP) oli tilikauden 2014 neljännellä vuosineljänneksellä 2,8 miljardia dollaria eli 0,55 dollaria osakkeelta, kun se edellisvuoden vastaavalla vuosineljänneksellä oli 2,8 miljardia dollaria eli 0,52 dollaria osakkeelta.

“Teemme hyvää tulosta haastavassa taloustilanteessa, ja neljänneksen non-GAAP osakekohtainen tuloksemme oli paras kautta aikojen. Olen tyytyväinen siihen, kuinka yhtiön muutosmatka on edennyt viimeisen parin vuoden aikana, ja tämä matka jatkuu edelleen. Keskitymme kasvuun, innovointiin ja osaamiseen erityisesti tietoturvassa, datakeskuksissa, sovelluksissa, pilvipalveluissa ja kaiken internetissä. Strategiamme ja taloutemme ovat vahvat ja markkinajohtajuutemme selvä. Meillä on vahva, toimitusorientoitunut tiimi, joka on erinomaisissa asemissa auttaakseen asiakkaitamme ratkaisemaan suurimmat liiketoiminnan ongelmat”, sanoi Ciscon pääjohtaja John Chambers.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote saatavilla osoitteesta: http://newsroom.cisco.com/press-release-content?type=webcontent&articleId=1474130

Cisco Systems Finland Oy

Simo Leisti, Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja

simo.leisti (at) cisco.com

Merja Kössi, viestintä- ja markkinointijohtaja

merja.kossi (at) cisco.com

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjä. Ciscon avulla organisaatiot voivat uusin tavoin yhdistää aiemmin tietoverkkojen ulkopuolella olleita ihmisiä, tietolähteitä ja prosesseja. Näin voidaan luoda kokonaan uusia toimintamalleja ja mahdollisuuksia. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://thenetwork.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.