Cisco julkisti tilivuoden 2015 ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksen

Kaikkien aikojen vahvin ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihto

Cisco (NASDAQ: CSCO) julkisti 25.10.2014 päättyneen tilivuotensa ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksen. Maailman johtavan verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjän liikevaihto ensimmäisellä vuosineljänneksellä oli 12,2 miljardia dollaria, mikä on 1 % enemmän kuin viime tilikauden vastaavalla neljänneksellä.

Yhtiön tilikauden 2015 ensimmäisen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 1,8 miljardia dollaria eli 0,35 dollaria osakkeelta. Edellisen tilivuoden vastaavalla neljänneksellä nettotulos (GAAP) oli 2,0 miljardia dollaria eli 0,37 dollaria osakkeelta.

Yhtiön nettotulos (non-GAAP) oli ensimmäisellä vuosineljänneksellä 2,8 miljardia dollaria eli 0,54 dollaria osakkeelta, kun se edellisvuoden vastaavaan aikaan oli 2,9 miljardia dollaria eli 0,53 dollaria osakkeelta.

”Olemme tyytyväisiä tulokseemme ja strategiaamme, jonka pohjalta toimitamme innovatiivisia, seuraavan sukupolven IT:n ja kaiken internetin mahdollistavia ratkaisuja. Tämä oli kautta aikain vahvin ensimmäinen neljänneksemme liikevaihdossa, non-GAAP-tuotossa ja non-GAAP osakekohtaisessa tuloksessamme. Me jatkamme työtä lunastaaksemme paikkamme maailman tärkeimpänä IT-yhtiönä. Markkinatilanne on yhä haasteellinen, mutta rohkaisevia merkkejä on havaittavissa, kun kaupungit, yritykset, valtionhallinto ja koulut ovat panostamassa digitalisoitumiseen. Ratkaisumme tuovat toiminnallisia hyötyjä ja lisäävät tuottavuutta yhdistämällä ryhmätyöskentelyn, liikkuvuuden, tietoturvan ja tehokkuuden asiakkaidemme liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla”, sanoi Ciscon pääjohtaja John Chambers.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote saatavilla osoitteesta: http://newsroom.cisco.com/press-release-content?type=webcontent&articleId=1532319

Cisco Systems Finland Oy

Simo Leisti, Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja
simo.leisti (at) cisco.com

Merja Kössi, viestintä- ja markkinointijohtaja
merja.kossi (at) cisco.com

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava IT-yhtiö, joka auttaa organisaatioita näkemään ja hyödyntämään uusia mahdollisuuksia yhdistämällä ihmisiä, tietolähteitä, asioita ja prosesseja uusin tavoin. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://thenetwork.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.