Cisco selkeyttää organisaatioiden verkkojen ja päätelaitteiden sekametelisoppaa

Uudistettu Cisco Unified Access keventää yritysten tietohallintoa ja parantaa tietoturvallisuutta

Cisco harmonisoi tavat, joilla erityyppisiin verkkoihin liitytään erilaisilla päätelaitteilla. Uudistettu Cisco Unified Access -kokonaisuus tuo yhteen kiinteät ja langattomat verkot. Tämä helpottaa organisaatioverkon, sen palveluiden ja päätelaitteiden hallinnointia sekä tietoturvaa.

Perinteisesti verkkoihin liittymiseen on ollut kolme tapaa: langallinen verkko, langaton verkko tai etäyhteys. Tavat on käsitelty erillisinä ja jokaiseen on ollut oma ratkaisu. Mutta koska kaikilla kolmella tavalla liitytään kuitenkin samaan verkkoon, on ollut suuri tarve yhdenmukaistaa liittymistavat. Nyt uudistettu Cisco Unified Access tarjoaa tähän keinot ja työkalut. Sen ansiosta näiden erilaisten verkkojen liikenne yhdistetään yhteen tiedonsiirtokanavaan.

”Yrityssovellusten määrä sekä langallisten ja langattomien verkkojen sekametelisoppa sakenee. Samanaikaisesti BYOD-ilmiö laajenee edelleen, nyt se on Bring Any Device: mikä tahansa päätelaite voi olla työlaite. Suomi on yleensä kehityksen eturintamassa ja uudet laitteet otetaan aina innoissaan vastaan. Siksi Unified Access sopii erittäin hyvin suomalaisten yritysten tietohallinnolle. Vapaus työntekijöille ja pääsärky pois tietohallinnolta”, kertoo Suomen Ciscon tekninen johtaja Jukka Nurmi.

Erilaisten yrityssovellusten ja -verkkojen sekä tablettien ja erityyppisten langattomien laitteiden yleistyminen on yritysten tietohallinnolle ja tietoturvallisuudelle iso haaste. Uudistettu Cisco Unified Access -kokonaisuus tarjoaa myös joustavan mahdollisuuden käyttää eri laitteita ilman, että jokaista laitetta tarvitsee erikseen testata ja sovittaa yrityksen prosesseihin.

Cisco Unified Access -uutuuden rungon muodostavat Cisco Catalyst 3850 Unified Access Switch -kytkin ja Cisco 5760 Unified Access WLAN Controller. Niiden ansiosta tietoverkkojen suunnittelu yksinkertaistuu. Cisco Unified Access -julkistukseen liittyen Cisco julkisti myös päivitykset Cisco Prime -verkon hallintatuotteeseen ja Cisco Identity Service Engine -tietoturvapolitiikan hallintatuotteeseen.

Uuteen julkistukseen liittyen on myös Suomessa jo ensimmäisiä asiakkaita, jotka haluavat testata, miten Unified Access -uudistukset tehostavat heidän verkkojaan. Cisco Unified Access on Suomessa jo ennestään laajalti käytössä, projekteja on lähemmäs sata.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote:

Cisco Systems Finland Oy
Jukka Nurmi, Suomen Ciscon tekninen johtaja
jukka.nurmi (at) cisco.com

Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen ja jakamisen ajasta tai paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.