Cisco tuo uuden aseen kyberturvallisuustaisteluun

Tietoturvan on oltava keskitetysti hallittavaa, reaaliaikaista ja dynaamista

Cisco julkistaa täysin uudentyyppisen ratkaisun parantamaan organisaatioiden kyberturvallisuutta. Cisco ASA with FirePOWER Services on kolmannen sukupolven palomuuriratkaisu, joka tarjoaa selkeän kokonaisnäkymän ja dynaamiset hallintatyökalut organisaation koko IT-ympäristön tietoturvatilanteeseen. Lisäksi se tuo kattavaa automatisoitua ja reaaliaikaista uhkien analysointikykyä ja torjuntaa.

Cisco ASA with FirePOWER Services on toimialan ensimmäinen täysin integroitu ja uhkalähtöinen palomuuriratkaisu. Se on keskitetysti hallinnoitava ja yhdistää tietoturvatoiminnot ennen verkkohyökkäystä, sen aikana ja sen jälkeen.

”Tietohallintojohtajan ja järjestelmävastaavien on nähtävä koko IT-ympäristön tila reaaliajassa ja kyettävä tekemään tietoturvapäätökset nopeasti. Staattisia erillisiin tuotteisiin pohjautuvia tietoturvaratkaisuja on hankala hallita ja ne vaativat paljon käsityötä toimiakseen kunnolla - ne ovat menneisyyttä. Ja kunnollakin toimiessaan ne yleisesti hanskaavat vain tunnetut uhat, mutta uudet uhat ja nollapäivähyökkäykset pääsevät riehumaan rauhassa. Maailma muuttuu yhä nopeammin ja asiakkaat haluavat tarttua esimerkiksi kaiken internetin tarjoamiin uusiin mahdollisuuksiin. Tämä muuttaa liiketoimintaprosesseja ja sitä kautta koko IT:n rakennetta ja arkkitehtuureita. Siksi myös tietoturvan on oltava jatkuvasti ajan tasalla ja dynaamisesti muutettavissa koko IT-ympäristössä”, sanoo Ciscon tietoturva-asiantuntija Juha Launonen.

Cisco ASA with FirePOWER Services tuo organisaation IT-ympäristöön monikerroksisen suojan palvelinkeskuksesta tietoverkkoihin ja päätelaitteisiin. Se yhdistää Cisco ASA -palomuurin, sovellushallinnan, kolmannen sukupolven hyökkäysten eston ja haittaohjelmantorjunnan. Cisco ASA with FirePOWER Services integroituu helposti muuhun ympäristöön. Se tuo ensimmäisenä markkinoille kattavaan kokonaisnäkyvyyteen pohjautuvan, aidosti uhkalähtöisen ja laajempaa tietoturva-arkkitehtuuria tukevan ratkaisun.

-          Kattava näkyvyys: Reaaliaikainen näkyvyys koko IT-ympäristöön, muun muassa käyttäjiin, mobiililaitteisin, sovelluksiin, virtuaalikoneisiin ja haavoittuvuuksiin. Koko organisaation kattava ”kojelauta” tietoturvaan.

-          Uhkalähtöinen: Yhdistää kolmannen sukupolven hyökkäysten eston ja haittaohjelmasuojan. Yhdessä reaaliaikaisen tilannekuvan, jatkuvan uhka-analyysin ja Cisco Collective Security Intelligence -palvelujen kanssa suojaa kattavasti menneiltä, nykyisiltä ja tulevilta uhilta.

-          Arkkitehtuuripohjainen: Mahdollistaa kolmannen sukupolven palomuuriratkaisun integroinnin dynaamiseksi osaksi kokonaistietoturva- ja verkkoarkkitehtuuria. Yksinkertaistaa koko IT-ympäristön tietoturvaa ja sen hallinnointia, mukaan lukien erilaiset pilvipalvelut, etäkäyttäjät ja verkot.

”Automaatio, nopeus ja helppo hallittavuus ovat tänä päivänä tietoturvassa kova sana. Pienemmät organisaatiot tarvitsevat yksinkertaisuutta ja automaatiota, koska niillä ei ole juurikaan omia resursseja keskittyä tietoturvaan. Se on kuitenkin niille yhtä tärkeää kuin isommille organisaatioille. Suurien organisaatioiden heterogeeniset ympäristöt puolestaan vaativat kokonaisnäkymää ja hallittavuutta”, Launonen jatkaa.

”Cisco on ollut integroidun tietoturvan tekijä jo yli vuosikymmenen ajan ja tällä hetkellä panostamme tietoturvaan enemmän kuin koskaan aiemmin. Tuomme jatkuvasti uusia innovaatiota, tuotteita ja palveluja markkinoille. Meillä on laaja ja nopeasti kasvava joukko tietoturvan asiantuntijoita, jotka ovat asiakkaidemme ja kumppaniemme käytettävissä niin Suomessa kuin kaikkialla maailmassa”, Launonen toteaa.

Lisätietoa englanniksi:

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote: http://newsroom.cisco.com/press-release-content?type=webcontent&articleId=1489049

Cisco Systems Finland Oy

Juha Launonen, Ciscon tietoturva-asiantuntija

juha.launonen (at) cisco.com

Merja Kössi, viestintä- ja markkinointijohtaja

merja.kossi (at) cisco.com

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava IT-yhtiö, joka auttaa organisaatioita näkemään ja hyödyntämään uusia mahdollisuuksia yhdistämällä ihmisiä, tietolähteitä, asioita ja prosesseja uusin tavoin. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://thenetwork.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.