Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Esa Korvenmaa siirtyy yritysten neuvonantajaksi

Korvenmaa jatkaa tehtävässään Ciscon kuluvan tilivuoden loppuun

Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Esa Korvenmaa siirtyy suomalaisen yritysmaailman neuvonantajaksi ja hallitusammattilaiseksi. Korvenmaa jättää toimitusjohtajan tehtävänsä Ciscon tilivuoden 2014 päättyessä 30.7.2014 tai sen jälkeen heti, kun seuraaja on nimitetty.

Korvenmaa on toiminut Suomen Ciscon, viime vuosina Suomen ja Baltian Ciscon, toimitusjohtajana elokuusta 2006. Korvenmaa lähtee omasta aloitteestaan ja omien sanojensa mukaan ”sparraajaksi ja mailapojaksi” tarjoamaan yli 30 vuoden kokemustaan suomalaisille yrityksille neuvonantajana ja hallitustyöskentelyssä.

”Siirtyminen uusiin haasteisiin on henkilökohtaisiin syihin perustuva ratkaisu. Cisco on tarjonnut erinomaisen näköalapaikan IT-alaan ja Suomen yhteiskunnan kehittymiseen digitaalitaloudessa. Kokemus on ollut hieno. Nyt haluan jakaa osaamiseni ja kokemukseni suomalaisten startup- ja kypsempienkin yritysten kanssa,”, sanoo Korvenmaa.

”Perhesyyt vaikuttivat myös ratkaisuuni. Täytän kesäkuussa 60 ja kaipaan vapautta valita itse työni ja hallita paremmin ajankäyttöäni. Lisäksi, kun lapsemme perheineen asuvat kahdella eri mantereella, haluan viettää enemmän aikaa heidän kanssaan. Ja tietysti kohtaan golfviheriöt sekä Rukan ladut entistä tiuhemmin”, Korvenmaa jatkaa.

Cisco Systems Finland Oy

Esa Korvenmaa, Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja

esa.korvenmaa (at) cisco.com

Merja Kössi, viestintä- ja markkinointijohtaja

merja.kossi (at) cisco.com

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava verkottamista ja verkottumista edistävien innovaatioiden, palveluiden ja ratkaisujen kehittäjä. Ciscon avulla organisaatiot voivat uusin tavoin yhdistää aiemmin tietoverkkojen ulkopuolella olleita ihmisiä, tietolähteitä ja prosesseja. Näin voidaan luoda kokonaan uusia toimintamalleja ja mahdollisuuksia. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://thenetwork.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.