CIT tilaa Airbusilta kymmenen A350 XWB -lentokonetta lisää

Liikennealan johtava rahoitusyhtiö CIT Group on tehnyt sitovan tilauksen kymmenestä A350 XWB -lentokoneesta. Yhtiö on jo aiemmin tilannut Airbusilta viisi A350 XWB -konetta.

“Airbusin A350 XWB -koneiden tilaus laajentaa keskipitkien ja pitkien matkojen lentokonevalikoimaamme. Yhtenä maailman johtavista lentokoneiden vuokralleantajista CIT Aerospace pitää huolta siitä, että sen kalusto pysyy uusimpien ja polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpien joukossa”, CIT Transportation Financen pääjohtaja C. Jeffrey Knittel sanoo.

CIT Aerospacella on tällä hetkellä yli 110 laajarunkokonetta. Tämän uusimman tilauksen jälkeen CIT on tilannut kaikkiaan 253 Airbusin lentokonetta, joista 187 on kapearunkoisia A320-koneita sekä 51 A330-perheen ja 15 A350 XWB -perheen laajarunkokonetta.

A350 XWB on täysin uusi keskikokoinen, pitkille reiteille tarkoitettu laajarunkokone, johon mahtuu 270–350 matkustajaa. Verrattuna nykyisiin lentokoneisiin uusi koneperhe on merkittävästi tehokkaampi ja se kuluttaa 25 prosenttia vähemmän polttoainetta, minkä ansiosta hiilidioksidipäästöt vähenevät vastaavasti.

Nykyisen aikataulun mukaan A350 XWB -koneet tulevat käyttöön vuonna 2014. CIT:n tilaus mukaan luettuna Airbus on saanut uutuuskoneista 572 sitovaa tilausta 34 asiakkaalta ympäri maailmaa.

Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

Airbus Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 330 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 4 400 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.