ColdZyme®-suusuihke iskee suoraan flunssan aiheuttajaan

Uusi ColdZyme®-suusuihke vähentää flunssatartunnan riskiä ja lyhentää taudin alkuvaiheessa otettuna flunssan kestoa.

Flunssakausi on talven myötä alkanut.  Hyvästä käsihygieniasta ja terveellisistä elintavoista huolimatta flunssa saattaa silti iskeä. Yleensä flunssavirus tarttuu ja lisääntyy suussa sekä kurkussa. Markkinoiden ensimmäinen suoraan flunssan aiheuttajaan vaikuttava ColdZyme®-suusuihke estää flunssaviruksen lisääntymisen nielussa ja suussa.

”Aikuisilla on vuoden aikana keskimäärin kahdesta viiteen flunssatartuntaa ja lapsilla lähes kaksinkertainen määrä. Helppokäyttöinen ja nopea ColdZyme vaikuttaa suoraan flunssan aiheuttajaan, eikä ainoastaan helpota oireita. Lisäksi kaksoissokkotutkimus on osoittanut sairaspäivien määrän vähenemisen puoleen lumelääkkeeseen verrattuna”, kertoo tuoteryhmäpäällikkö Tarja Erholtz Tamrosta.

Suusuihke sisältää entsyymiä, joka rakentaa suojaavan kalvon nuhavirusta vastaan kurkussa ja suussa. Kalvo sulkee flunssavirukset osmoottisesti sisäänsä ja estää niitä kiinnittymästä soluihin, jolloin keho pääsee eroon niistä luonnollisesti. Glyseroli- ja trypsiinipohjainen ColdZyme®-suusuihke myös vähentää sairastamisaikaa, kun suihke otetaan taudin alkuvaiheessa. Parhaimmillaan se estää taudin kokonaan.

Suusuihke sisältää trypsiini-entsyymiä, joka yhdessä glyserolin kanssa rakentaa suojaavan kalvon nuhavirusta vastaan kurkussa ja suussa. Kalvo sulkee flunssavirukset osmoottisesti sisäänsä ja estää niitä kiinnittymästä soluihin, jolloin keho pääsee eroon niistä luonnollisesti. ColdZyme®-suusuihke myös vähentää sairastamisaikaa, kun suihke otetaan taudin alkuvaiheessa. Parhaimmillaan se estää taudin kokonaan.

ColdZyme®-suusuihke on kliinisesti tutkittu CE-merkitty lääkinnällinen väline. Suihke vaikuttaa paikallisesti ja lyhytaikaisesti. Tuote sopii sekä aikuisille että yli neljävuotiaille lapsille.

Tuotetiedot:

ColdZyme® -suusuihke 7 ml, hinta noin 16,90 €, saatavilla apteekeista.

ColdZyme®-suusuihke 20 ml, hinta noin 29,90 €, saatavilla apteekeista.

Tarja Erholtz
tuoteryhmäpäällikkö
Tamro Oyj
puh 040 759 4884
tarja.erholtz@tamro.com

Tuotenäytteet ja kuvapyynnöt:

Cocomms Oy, Henna Kauppila, henna.kauppila@cocomms.com tai puh. 050 563 44 10.

Tamro on Suomen johtava lääkkeiden ja terveyttä ja hyvinvointia edistävien tuotteiden jakelija ja palveluntarjoaja. Tamro myös markkinoi apteekkien ja luontaistuotekauppojen valikoimiin kuuluvia laadukkaita tuotteita. Tamron liikevaihto on noin 1300 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 470. Tamro kuuluu PHOENIX-konserniin, joka on Euroopan johtava lääkejakelija. Lisätietoja: www.tamro.fi

Avainsanat: