Deloitte etsii Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset

Deloitten Technology Fast 50 -ohjelmassa etsitään jo kolmannen kerran Suomen nopeimmin kasvaneet teknologiayritykset. Kasvun mittarina käytetään liikevaihdon kasvua viimeisen viiden vuoden ajalta.

”Listaus antaa suomalaisyrityksille ainutlaatuisen mahdollisuuden verrata omaa kasvukehitystään niin kotimaisten kuin ulkomaalaistenkin teknologiayritysten kesken. Kilpailussa menestyminen on tarjonnut usealle osallistujalle mahdollisuuden hyödyntää hyvää sijoitustaan omassa markkinointiviestinnässään sekä rekrytoinnissa”, sanoo Tuomo Salmi, Deloitten teknologia, media ja tietoliikenne -toimialasta vastaava partneri.

Technology Fast 50 -ohjelma sisältää kaksi sarjaa. Fast 50 -sarjassa menestyjät listataan viiden vuoden liikevaihdon kasvuprosentin perusteella. Rising Stars -sarja on tarkoitettu 3−4 vuotta toimineille yrityksille, ja kasvua mitataan kolmen viimeisen vuoden liikevaihdon kasvuprosentin perusteella. Ohjelman yhteydessä Deloitte tekee myös kvalitatiivisen tutkimuksen, jolla selvitetään merkittävimmät kasvun haasteet yritysten näkökulmasta.

Technology Fast 50 -voittajat osallistuvat automaattisesti myös Deloitten EMEA Fast 500 -ohjelmaan, jossa palkitaan EMEA-alueen 500 nopeimmin kasvavaa teknologiayritystä. Lista koostuu Euroopan, Afrikan ja Lähi-idän maiden voittajista.

”Palkintojenjakotapahtumasta Suomessa sekä EMEA-tasolla on muodostunut tärkeä vuosittainen tapahtuma, joka mahdollistaa verkostoitumisen sekä toisten kasvuyritysten että rahoittajien kanssa. Ohjelman suosio onkin ollut tasaisessa kasvussa”, Tuomo Salmi toteaa.

Technology Fast 50 -ohjelma kuuluu Deloitten globaaliin teknologia, media ja tietoliikenne (TMT) -toimialaryhmään. Deloitte on etsinyt nopeimmin kasvavia teknologiayrityksiä kansainvälisesti jo vuodesta 1995. Suomen tapaan useat maat järjestävät omia paikallisia ohjelmia. EMEA-ohjelmaa vastaava listaus tehdään myös Amerikassa ja Aasiassa.

Teknologiayritykseksi luokitellaan kaikki ohjelmistokehitysyritykset, korkean teknologian yritykset, sulautettujen teknisten järjestelmien tekijät sekä biotekniikka-, webteknologia-, media-, telekommunikaatio-, viihde-, peli- ja broadcasting-yritykset sekä niihin liittyviä palveluita tuottavat toimijat.

Yritykset voivat ilmoittautua ohjelmaan 31.7. asti. Ohjelman ja tutkimuksen tulokset julkaistaan syksyllä 2007.

Lisätietoja ohjelmasta:
www.deloitte.fi/ajankohtaista