Delta-konserni kasvatti liikevaihtoaan 2013 ja vahvistaa hallitustaan

Vuonna 2013 Delta-konserni onnistui kasvattamaan liikevaihtoaan, vaikka koko autoala kärsi edelleen erittäin haastavasta taloudellisesta tilanteesta. Delta-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 499 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 15,6 %:n kasvua vuoden 2012 431,4 miljoonasta eurosta.

Konsernin tulos pieneni ja painui 7,5 miljoonaa euroa tappiolle. Delta-konsernin heikkoon tuloskehitykseen vaikuttivat merkittävät kertaluontaiset kuluerät, jotka muodostuivat pääosin liiketoiminnan kehittämiseen kohdistetuista investoinneista sekä käytettyjen autojen varaston kierron tehostamistoimenpiteistä.

Delta-konsernin jälkimarkkinointi kasvoi noin 10 % edellisvuoteen verrattuna. Käytettyjen autojen volyymi kasvoi noin tuhannella autolla noin 15 000 myytyyn autoon.

Delta-konsernin edustamiin uusiin merkkeihin liittyi vuonna 2013 BMW Delta Bavarian kolmessa toimipisteessä sekä Opel kahden ja Mazda yhden toimipisteen voimin. Myös Ala-Tikkurilan uusi vauriokeskus aloitti toimintansa vuonna 2013.

Tiukasta markkinatilanteesta huolimatta Delta-Konsernin maahantuoma Kia onnistui edelleen kasvattamaan markkinaosuuttaan vuonna 2013.

Jenin huono valuuttakurssi vaikeutti Mitsubishin hinnoittelua ja varastojen hallintaa. Tämä vaikutti merkittävästi Mitsubishin tulokseen ja markkinaosuuden heikkoon kehitykseen.

Hallitus uudistuu

Delta Motor Group Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi nousee hallituksessa vuodesta 2010 työskennellyt Jukka Härmälä. Uutena jäsenenä hallituksessa aloittaa Eläkeyhtiö Varman toimitusjohtajan tehtävistä eläkkeelle jäänyt Matti Vuoria, joka tuo hallitukseen erittäin mittavan kokemuksensa suomalaisesta elinkeinoelämästä.

”Keskitymme vuonna 2014 parantamaan tulostamme. Panostamme merkittävästi sekä jälkimarkkinointimme, käytettyjen autojen myynnin että yritysmyyntimme kehittämiseen”, Delta Motor Group Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Kupila sanoo.

Lisätietoja
Jyrki Kupila, toimitusjohtaja, Delta Motor Group Oy, jyrki.kupila (at) delta.fi, 045 110 5000

Tietoa Delta-konsernista
Delta-konsernin muodostavat maahantuontiyhtiö Delta Motor Group Oy ja vähittäiskauppayhtiö Delta Auto Oy. Delta Autoon kuuluu lisäksi yksinomaan BMW-palveluihin keskittynyt Delta Bavaria.
www.deltamotorgroup.fi