Disney Channelin ”My School Musical” -tanssikilpailun suuri ensi-ilta

Suomalaiset nuoret esiintyjät pääsevät näyttämään kykyjään 26.1. alkaen

Disney Channelin kaikkein aikojen suosituin elokuva, High School Musical 2, on tähän mennessä tavoittanut huimat yli 168 miljoonaa katsojaa ympäri maailman. Nyt kanava järjestää lapsille ja nuorille suunnatun My School Musical -tanssikilpailun, jonka avulla nuorista esiintyjistä voi tulla oikeita TV-tähtiä.

My School Musical on pohjoismainen tanssikilpailu 7–17-vuotiaille lapsille ja nuorille, jotka ovat intohimoisia tanssijoita ja esiintyjiä. Kilpailuun voi osallistua yksin tai 2–5 hengen ryhmässä.

Tehtävänä on toteuttaa ja nauhoittaa oma tanssivideo johonkin High School Musical 2 -elokuvasta tuttuun hittikappaleeseen. Videot lähetetään Disney Channelille. Kunnian ja maineen lisäksi kilpailun voittajat saavat upean mahdollisuuden esiintyä tv-ohjelmassa, joka esitetään Disney Channelilla ja kanavan kotisivuilla. Kaikki tieto, mitä tulevaisuudet tähdet tarvitsevat osallistumista varten, löytyy pian Disney Channelin kotisivuilta www.disneychannel.tv.

– High School Musical -elokuvat ovat olleet ilmiömäisen suosittuja Suomessa. Meistä on mahtavaa järjestää My School Musical -kilpailu myös täällä. Suomalaiset tanssin ja HSM-elokuvien fanit saavat nyt mahdollisuuden yrittää itse tulla oikeiksi Disney-tähdiksi, Disney Channel Scandinavian varatoimitusjohtaja Casper Björner kertoo.

Paikallinen raati valitsee jokaisessa Pohjoismaassa neljä semifinalistia. Tämän jälkeen valitut esitykset ovat nähtävissä Disney Channelin kotisivuilla, jossa yleisö voivat äänestää omia suosikkivideoitaan. Äänestysten voittajat jokaisesta Pohjoismaasta pääsevät tanssikilpailun finaaliin Lontooseen. Jännittävä finaali esitetään Suomessa Disney Channelilla sekä kanavan kotisivuilla.

Suomessa asiantuntevaan raatiin kuuluvat TV:stä tuttu tanssin ja viihteen ammattilainen Marco Bjurström, Teatterikorkeakoulun rehtori, nykytanssija ja tanssin opettaja Paula Tuovinen, Disney Channelin High School Musical -lehden toimitussihteeri Viia Järvinen Sanoma Magazinesta sekä Helena Langlais Disney Channeliltä.

– Positiivinen energia, huumori ja liikunta ovat upeita asioita. Tanssin avulla voi oppia tuntemaan itseään ja vartaloaan paremmin, ja sitä kautta kehittää paremman itsetunnon. Minusta on hienoa olla mukana My School Musical -kilpailussa ja toivon, että mahdollisimman monet tanssista ja esiintymisestä kiinnostuneet nuoret lähtevät rohkeasti kilpailuun mukaan, My School Musical -raadin jäsen Marco Bjurström toteaa.

High School Musical ja High School Musical 2 ovat ennätyksellisen suosittuja Disney Channelin elokuvia. HSM2 on tavoittanut jo 168 miljoonaa katsojaa, ja ensimmäinen High School Musical 250 miljoonaa katsojaa.

Lisätietoja kilpailuun osallistumisesta: www.disneychannel.tv

Lisätietoja ja kuvia elokuvista:

Pia Pihlaja, viestintätoimisto Competence Communications,
puh. 050 590 8717, pia.pihlaja@cocomms.com