DNS jakelemaan Fortinetin tietoturvaratkaisuja

DNS Finland Oy ja Fortinet ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka ansiosta DNS tuo maahan Fortinetin tietoturvatuotteita Suomessa ja Baltian maissa.

Fortinet on edelläkävijä UTM (Unified Threat Management) -tietoturvaratkaisujen kehittäjänä ja on noussut muutamassa vuodessa alansa johtavaksi toimittajaksi. Yhtiön integroidut ratkaisut turvaavat yritysten tietoliikenteen teknologialla, jossa yhdistyvät erinomainen suorituskyky ja edulliset kokonaiskäyttökustannukset.

– Fortinet täydentää loistavasti tietoturvatuotteidemme valikoimaa, jossa on jo alan muiden johtavien valmistajien ratkaisuja. Pystymme nyt tarjoamaan runkoverkkoihin muun muassa tietoliikenneoperaattorien tarvitsemia UTM-ratkaisuja. Fortinetin tuotteet soveltuvat yhtä hyvin pk-yrityksille kuin operaattoreille, sanoo DNS:n tietoturvatuotteista vastaavan yksikön päällikkö Juha Tschokkinen.

Tschokkisen mukaan Fortinet on ensimmäinen ratkaisu, jolla pystytään aidosti yhdistämään tietoturvaratkaisuja helposti hallittaviksi kokonaisuuksiksi.

Fortinetin useita tietoturvatoimintoja sisältävät laitteet torjuvat monia erilaisia uhkia. Järjestelmä tunnistaa ja estää tosiaikaisesti kaikki sähköposti- ja tietoliikennettä koettelevat virukset, madot, hyökkäykset sekä asiattoman sisällön – verkon toimintaa hidastamatta. Ratkaisu myös skaalautuu helposti liiketoiminta- ja vikasietoisuusvaatimusten kasvaessa.

Nopeisiin ASIC-piireihin perustuvat FortiGate-laitteet sisältävät palomuurin, VPN- ja SSL VPN -yhteydet, virustorjunnan, hyökkäysten eston, web-sisällön ja roskapostin suodatuksen, virtuaalidomainin, vakoiluohjelmien torjunnan ja kaistan hallinnan.

– DNS on asemansa vakiinnuttanut verkkotietoturvaratkaisujen maahantuoja Fortinetille merkittävillä markkinasegmenteillä, joten se on meille kasvustrategiamme kannalta tärkeä kumppani, sanoo Franck Bernard, Fortinetin Pohjois-Euroopan kanavamyyntipäällikkö.

Fortinet on toiminut aktiivisesti Suomen markkinoilla vuodesta 2004, ja Bernardin mukaan sen tuotteet ovat menestyneet täällä hyvin. Yhdessä DNS:n kanssa yhtiö tavoittelee Suomessa yhtä vahvaa markkina-asemaa kuin muissa Euroopan maissa.