EADS kutsuu opiskelijoita ratkaisemaan aitoja lentotekniikan ongelmia

EADS Innovation Works käynnistää tänään kansainvälisen suurteholaskennalle omistetun kilpailun jatko-opiskelijoille. Join the Spirit -kilpailussa opiskelijoita haastetaan ratkaisemaan aitoja lentotekniikan ja järjestelmäsuunnittelun ongelmia. Nopeimman koodin kehittäneet saavat palkinnoksi 10 000 dollaria.

”Kilpailu on erinomainen mahdollisuus opiskelijoille näyttää, mitä he ovat oppineet. Asiantuntijamme ovat luoneet aidon suurteholaskentahaasteen. Se on rakennettu niin, että kaikilla opiskelijoilla mistä tahansa maailman kolkasta on yhtäläiset mahdollisuudet voittaa”, EADS:n tekninen johtaja Jean Botti sanoo.

Osallistujat voivat rekisteröidä koodinsa ja testata sitä kilpailun sivuilla http://jointhespirit.eads.com. Opiskelijat voivat työstää ratkaisuaan yksin tai enintään kolmen hengen tiimeissä. He voivat myös jättää kilpailuun sisään niin monta ratkaisua kuin haluavat.

Kilpailu päättyy 1.1.2012 aamulla klo 2 Suomen aikaa. Tulokset julkistetaan viikon kuluttua.

EADS Innovation Works, the EADS group’s corporate research and technology network.

Suurteholaskentahaaste on ensimmäinen Join the Spirit -kilpailujen sarjassa, jossa käsitellään EADS Innovation Worksille tärkeitä tieteen eri alueita. Kaikki kilpailut julkistetaan sosiaalisessa mediassa sekä EADS:n verkkosivuilla www.eads.com.

EADS Innovation Works on seitsemän ylikansallisen teknologiakeskuksen verkosto, jonka tavoitteena on tunnistaa uusia hyödyllisiä teknologia sekä kehittää teknisiä taitoja ja resursseja. Organisaatio hallinnoi myös EADS:n tutkimus- ja teknologialaboratorioita, jotka kehittävät konsernin innovointikykyä pitkällä aikavälillä.

Lisätietoa:
EADS: Gregor v. Kursell, puh. +49 89 607 34 255
Cocomms: Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

EADS Twitterissä http://twitter.com/EADSpress

EADS
EADS on ilmailu-, avaruus- ja puolustusteknologian ja niihin liittyvien palvelujen globaali johtaja. Konserniin kuuluvat Airbus-, Astrium-, Eurocopter- ja Cassidian-yhtiöt. EADS:n liikevaihto oli 49,1 miljardia euroa vuonna 2011. Työntekijöitä konsernissa on miltei 133 000. www.eads.com