EADS Secure Networks Oy muuttaa yritysnimensä CASSIDIAN Finland Oy:ksi

- EADS Secure Networks Oy on muuttanut rekisteröidyn yritysnimensä CASSIDIAN Finland Oy:ksi

- Nimen muutos on osa CASSIDIANin brändin uusimista, mutta sillä ei ole vaikutusta yhtiörakenteeseen.

- CASSIDIAN on EADS Defence & Securityn uusi nimi.

EADS:n aiemmin Defence & Securityna tunnettu tulosyksikkö vaihtoi nimensä Cassidianiksi syyskuussa 2010. Nyt Suomessa toimiva EADS Secure Networks Oy muuttaa rekisteröidyn nimensä Cassidian Finland Oy:ksi.

Suomen-yhtiön nimen muutos ei vaikuta yhtiörakenteeseen tai organisaation rakenteeseen. Yhtiön toimistot, osoitteet sekä muut tunnistustiedot pysyvät ennallaan. Cassidian Finland Oy pysyy osana Cassidian-tulosyksikköä ja Cassidian Systems -liiketoimintayksikköä.

EADS:n tulosyksikkö Cassidian pystyy markkinoilla selvästi erottuvan brändin avulla markkinoimaan laajaa turvallisuusratkaisujensa valikoimaa entistä tehokkaammin.

”Liiketoimintaympäristömme on muutoksessa, ja asiakkaamme muuttuvat myös. Vahva brändi on erityisen tärkeä siviilimarkkinoilla, joille turvallisuustuotteemme on suunniteltu”, Cassidianin toimitusjohtaja Stefan Zoller sanoi syyskuussa Cassidianin nimenvaihdon yhteydessä.

Uusi Cassidian-nimi tulee latinan sanoista "cassida" (kypärä) ja "meridian" (pituuspiiri). Nimi symboloi maailman suojaamista ja turvallisuutta ja ilmentää Cassidianin tunnuslausetta "Defending World Security" (Maailman turvallisuuden puolesta).

Uuden nimen lisäksi Cassidian ottaa käyttöön uuden logon. Käsien ympäröimä ja suojaama maapallo symboloi sitä, miten yhtiö on sitoutunut tukemaan maailman turvallisuuden puolustajia.

Liiketoimintayksiköille on myös annettu niiden ydintoimintaa kuvaavat uudet nimet: Cassidian Electronics, Cassidian Air Systems ja Cassidian Systems.

Tapio Mäkinen
Puh: +358 10 408 0931,
tapio.makinen@cassidian.com

Anke Sturtzel
Tel.: +33 6138 5330,
anke.sturtzel@cassidian.com

Cassidianian lehdistösivut netissähttp://www.cassidian.com/cassidian/int/en/press-centre.html

Cassidian

Cassidian Finland Oy on osa EADS-konserniin kuuluvaa Cassidiania, joka on johtava turvallisuus- ja puolustusjärjestelmien integroija ja toimittaja. Liiketoiminta kattaa radiopuhelinverkot viranomais- ja vaativaan ammattikäyttöön sekä niiden päätelaitteet ja hätäkeskus-, raja-, rannikkovalvonta- ja ilmavalvontajärjestelmät. Suomessa yhtiöllä on yhteensä 350 työntekijää Helsingin ja Jyväskylän toimipisteissä.

EADS-yhtiö Cassidian on maailmanlaajuinen puolustus- ja viranomaisjärjestelmien toimittaja. Yrityksen laajaan tuotevalikoimaan kuuluu valvonta- ja puolustusjärjestelmiä, viranomaisverkkoja sekä lentokoneita ja miehittämättömiä ilma-aluksia. Tarjonta kattaa myös järjestelmäintegroinnin, globaalin turvallisuuden palvelut ja tukiratkaisut.

Vuonna 2009 Cassidian työllisti noin 28 000 työntekijää ja saavutti 5,4 miljardin euron liikevaihdon. EADS-konsernin liikevaihto oli samana vuonna 42,8 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli noin 119 000 työntekijää.

www.cassidian.com