EADS vahvistaa asemaansa suosituimpana työnantajana

Ilmailu-, avaruus- ja puolustuskonserni EADS on vahvistanut asemaansa halutuimpien työnantajien joukossa: konserni on palkittu viime aikoina kaikissa neljässä kotimaassaan.

Saksassa, Ranskassa ja Espanjassa konserni ja sen divisioonat ovat saaneet Randstad-palkinnon, Ranskassa trendence- ja Universum-tutkimuslaitokset ovat rankanneet EADS:n insinöörien halutuimmaksi työpaikaksi ja Isossa-Britanniassa Airbus on tullut toiselle sijalle insinöörien suosituimpia työpaikkoja selvittävässä TARGET Graduate Recruitment -tutkimuksessa.

”Tulevaisuuteen suuntautuvana yhtiönä kiinnitämme aina paljon huomiota siihen, että saamme nuoria kykyjä ja erittäin ammattitaitoisia työntekijöitä riveihimme. Meille onkin suuri kunnia, että kaikkialla Euroopassa opiskelijat ja vastavalmistuneet ovat pitäneet työnantajamainettamme erinomaisena. Tällaiset palkinnot vahvistavat henkilöstöpolitiikkaamme ja kannustavat meitä edistämään vuoropuhelua tulevien työntekijöidemme kanssa”, EADS:n henkilöstöjohtaja Jussi Itävuori sanoo.

Randstad-palkinto myönnettiin Saksassa Airbusille, Ranskassa Eurocopterille ja Espanjassa koko EADS-konsernille. Palkinto myönnetään 10 000 mahdollisen työntekijän haastattelun perusteella. Haastateltavat ovat 18–65-vuotiaita, ja heihin lukeutuu opiskelijoita, töissä käyviä sekä työnhakijoita. Haastattelussa kysyttiin muun muassa työsuhdeturvasta, palkkatasosta ja työilmapiiristä. EADS menestyi etenkin koulutuksen laadussa, työn sisällön kiinnostavuudessa ja palkkauksen tasossa.

Ranskassa EADS on ollut ykkönen kahdessa tunnetussa työnantajatutkimuksessa, joiden mukaan kiinnostus ilmailu-, avaruus- ja puolustusalaan kasvaa jatkuvasti. Universumin tutkimuksessa EADS oli insinöörien mielestä suosituin työnantaja jo seitsemäntenä vuotena peräkkäin. Kyselyyn osallistui miltei 11 500 insinööriksi opiskelevaa, joista 54 % oli miehiä ja 46 % naisia. Vastaajat saivat valita kaikkiaan 130 yhtiöstä itselleen mieleisimmän. Henkilöstömarkkinointiin keskittyvä tutkimuslaitos trendence nosti EADS:n myös ensimmäiselle sijalle insinööritieteiden alalla Ranskassa tutkimuksessa, jossa 12 000 tulevaa insinööriä pyydettiin nimeämään itselleen mieleisin yhtiö. Osallistuneille erityisen tärkeää oli mielekäs työ, joka on tasapainossa vapaa-ajan kanssa.

Isossa-Britanniassa Airbus sai TARGET Graduate Recruitment -palkinnon toiseksi suosituimpana työnantajana insinöörien keskuudessa. Tämä on kolmas vuosi peräkkäin, kun Airbus on Isossa-Britanniassa todettu parhaaksi tai toiseksi parhaaksi työnantajaksi.

EADS, Philipp Lehmann, puh. +49 89 607 342 87

Cocomms, Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

EADS

EADS on ilmailu-, avaruus- ja puolustusteknologian ja niihin liittyvien palvelujen globaali johtaja. Konserniin kuuluvat Airbus-, Astrium-, Eurocopter- ja Cassidian-yhtiöt. EADS:n liikevaihto oli 45,8 miljardia euroa vuonna 2010. Työntekijöitä konsernissa on miltei 122 000. www.eads.com