• Cocomms Oy/

Ei joulua ilman Disneyn elokuvia! Disney Channel esittää tämänvuotisen jouluelokuvan: Autot ensimmäistä kertaa Suomen televisiossa

Disney Channelin jouluelokuvana esitetään tänä vuonna Disney/Pixarin suosittu Autot. Elokuva esitetään nyt ensimmäistä kertaa Suomessa televisiossa joulupäivänä 25. joulukuuta kello 12.30 ja uusintana illalla kello 20.00.

Disney Channelin jouluohjelmistoon kuuluu sekä klassikoita että suosittuja perhe-elokuvia. Kohokohtana on menestyselokuva Autot, joka esitetään Disney Channelillä joulupäivänä. Elokuva on saavuttanut suuren suosion ympäri maailmaa, ja se on ihastuttanut sekä lapsia että aikuisia. Autot kertoo Salama McQueenistä, supernopeasta kilpa-autosta, joka elokuvan kuluessa oivaltaa, että elämässä on tärkeää itse matka – ei se, että pääsee ensimmäisenä maalilinjan yli.

Oscar-palkittu ohjaaja John Lasseter on perehtynyt autojen maailmaan ja luonut vauhdikkaan seikkailun, jossa yhdistyy huumori, huippuautot ja häikäisevä animaatio.

– Disney Channel esittää joka vuosi joulunpyhinä suurelokuvan. Tänä vuonna se on Autot, jonka on nähnyt elokuvateattereissa Suomessa yli 231 000 katsojaa, ja jota on myyty DVD-levynä 110 000 kappaletta. Autot on fantastinen elokuvaelämys ja Walt Disney Companylle tärkeä elokuva. Emme voi kuvitella parempaa joululahjaa kuin tämä innostava ja vauhdikas koko perheen elokuva, sanoo Casper Bjørner, Deputy Managing Director, Disney Channel Scandinavia.

Autot-elokuvan ääninä esiintyy joukko Suomen parhaita esiintyjiä, kuten Sami Uotila, Heikki Silvennoinen, laulaja Irina, Aarno Sulkanen ja monia muita.

– Autot-elokuvan tekeminen oli intensiivinen ja palkitseva kokemus. Tarina opettaa paljon perheen pienimmille – ja miksei myös meille aikuisille, Salama McQueenin äänenenä näyttelevä Sami Uotila kertoo. – Jouluna rentoudun perheen ja ystävien kanssa. Haluan nauttia hiljaisuudesta ja rauhasta, joka on huikean tärkeä osa joulun viettoa. Hyvää joulua kaikille, toivottaa Sami lopuksi.

Disney Channelin satumainen joulunaika

Disney Channelillä esitetään joulun aikaan monia ensi-ilta- ja perhe-elokuvia. Elokuvia esitetään eri ajankohtina koko joulun ajan, jotta jokaisella perheellä olisi mahdollisuus nauttia niistä muun joulunvieton lomassa. Autot-elokuvan televisioensi-illan lisäksi esitetään mm. Mikki Hiiri - Olipa kerran joulu, Bambi 2, Peter Pan, Tiikerin oma elokuva ja High School Musical 2.

Joulun alla, 17.–21. joulukuuta klo 9.00–11.30, esitetään aamupäivien iloksi suosikkisarjoja, kuten Hannah Montana, Kim Possible ja ensimmäiset suomeksi puhutut jaksot sarjasta Zackin ja Codyn viiden tähden elämää. Näiden lisäksi esitetään joka päivä kello 11.30 jokin Disneyn suurelokuvista.

Disney Channelin sisarkanavilla Playhouse Disney ja Toon Disney esitetään monia ihania ja rakastettuja suosikkisarjoja ja elokuvia. Playhouse Disney -kanava esittää sarjoja Mikki Hiiren kerhotalo ja Pikku Einsteinit sekä elokuvan Mikki Hiiri - Olipa kerran joulu. Toon Disney -kanavalla esitetään sarjoja, kuten Aladdin ja Lilo & Stitch sekä elokuvia, kuten Zorro ja Sukelluslaivalla maapallon ympäri.

Disney Channel järjestää joulukuussa joulukalenterin tyyliin suuren kilpailun, jossa on joka päivä hienoja palkintoja. Kilpailu on kanavalla 1.–24. joulukuuta, ja tarkempia tietoja siitä saa Disney Channeliltä ja osoitteesta www.disneychannel.tv 1. joulukuuta alkaen.

Kaikkien kolmen kanavan esitysajat ovat aina katsottavissa osoitteessa www.disneychannel.tv. Tiedot Disney Channelin elokuvien esitysajoista joulukuussa tulevat myös tämän lehdistötiedotteen mukana. Tiedotteen alla olevasta linkistä voit ladata joulukuun elokuvakartan.

Disney Channel toivottaa kaikille hyvää joulua!

Lisätietoja ja kuvia:

Elisabeth Thomassen, PR projektipäällikkö, Disney Channel Scandinavia,
+46 8 555 445 83, +46 70 617 44 45, elisabeth.thomassen@disney.com

Viestintätoimisto Suomessa:
Pia Pihlaja, Competence Communications Oy, puh. 050 590 8717, pia.pihlaja@cocomms.com