ENERGY STAR -sertifiointi osoittaa Fujitsun palvelinten pitävän sähkökulutuksen alhaalla

Fujitsun yhden ja kahden suorittimen tornimalliset ja kehikkoon asennettavat PRIMERGY-palvelimet ovat saaneet ENERGY STAR -sertifioinnin. Sertifikaatti on osoitus palvelinten pienestä sähkönkulutuksesta, jonka ansiosta käyttökustannukset pysyvät alhaisina. Valitsemalla sertifioidun tuotteen asiakkaat voivat pienentää hiilijalanjälkeään.

Kaikenkokoisilla yrityksillä on paineita hyödyntää resurssejaan yhä tehokkaammin ja mahdollisimman vähän ympäristöä kuormittaen. Paineet ovat sekä taloudellisia että kuluttajien vaatimuksista syntyviä.

Yhdysvaltain ympäristönsuojeluviraston määrittämän ENERGY STAR -merkinnän saamiseksi palvelimet testataan perinpohjaisesti. ENERGY STAR 1.0 -sertifioidut palvelimet kuluttavat keskimäärin 30 prosenttia vähemmän sähköä kuin palvelimet keskimäärin. Alentunut sähkönkulutus merkitse suoraan entistä pienempiä kasvihuonekaasupäästöjä ja pienempää hiilijalanjälkeä.

Fujitsun sertifioidut palvelimet soveltuvat keveistä järeimpiin liiketoimintasovelluksiin. Palvelinten sähkönkulutus pysyy alhaisena tehokkaiden virtalähteiden, virrankulutukseen vaikuttavan hallintaohjelman, komponenttien valinnan sekä Fujitsun oman Cool-Safe-jäähdytysteknologian ansiosta.

Yrityspalvelimille tarkoitetun ENERGY STAR 1.0 -sertifioinnin vaatimukset täyttävät tornimalliset PRIMERGY TX150 S7, TX200 S6 ja TX300 S6 sekä kehikkoasenteiset PRIMERGY RX100 S6, RX200 S6 ja RX300 S6. Pienille palvelimille tarkoitetun ENERGY STAR 5.0 -sertifioinnin ovat saaneet tornimalliset PRIMERGY TX100 S2 ja PRIMERGY TX120 S2.

Lisätietoa ENERGY STARin verkkosivuilta http://www.energystar.gov/ ja

Luettelo Fujitsun ENERGY STAR -sertifioiduista palvelimista:

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen
puh. 050 322 6916, sähköposti: jukka.vehvilainen@ts.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Kuvia PRIMERGY-palvelimista:

Fujitsusta
Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com