EU hyväksyy Sappin M-real-kaupan

“This document is not an offer of securities for sale in the United States. Securities may not be offered or sold in the United States absent registration with the United States Securities and Exchange Commission or an exemption from registration. There will be no public offering of any securities in the United States.”

Sappi ilmoitti 29.9.2008 ostavansa M-realin graafisten paperien liiketoiminnan 750 miljoonalla eurolla. Kauppa vaatii toteutuakseen Sappin yhtiökokouksen ja kilpailuviranomaisten hyväksynnän sekä Sappin osakeannin toteutumisen. Euroopan Unionin kilpailuviranomaiset ovat 31.10.2008 antaneet hyväksyntänsä yrityskaupalle. Sappin ylimääräinen yhtiökokous kokoontuu 3.11.2008 käsittelemään kauppaa.

Sappin pääjohtaja Ralph Boëttger kommentoi positiivista uutista:

“Olemme ilahtuneita, että EU:n kilpailuviranomaiset ovat antaneet hyväksyntänsä tälle kaupalle. Se on vahva puolto kaupallemme ja tasoittaa tietämme kohti pitkään odotettua Euroopan päällystetyn hienopaperisektorin yhdentymistä. Samalla se tuo lisäarvoa Sappin osakkeenomistajille.”

Linkki EU:n kilpailuviranomaisten tiedotteeseen: http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/08/1616&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en