EU:n kilpailuviranomainen hyväksyi ALSOn Alpha-oston

Euroopan komission kilpailun pääosasto on hyväksynyt hollantilaisen Alpha International B.V:n myymisen ALSO Holding AG:lle.

Alpha Internationalin liikevaihto oli noin 587 miljoonaa euroa ja yritys työllisti 108 työntekijää vuonna 2012. Kaupan avulla ALSO vahvistaa ja kehittää entisestään tulostintarvikkeiden osaamistaan kaikissa niissä maissa, joissa Alpha ja ALSO toimivat.

Alpha Internationalista tulee ALSO Holding AG:n tytäryhtiö. Alpha Internationalin, ALSO Nederlandin ja ALSO Competence Center Printing Suppliesin toimitusjohtajaksi on nimitetty Ralph Wouters van der Oudenweijer. Hän raportoi suoraan ALSO-konsernin toimitusjohtajalle. Kauppa viedään loppuun toukokuun loppuun mennessä.

“Tulostintarvikkeet ovat meille tärkeä tuoteryhmä. Kauppa vahvistaa entisestään kilpailukykyämme ja johtavaa asemaamme tulostintarvikemarkkinassa Suomessa”, ALSO Finlandin toimitusjohtaja Mervi Airaksinen sanoo.

Alkuperäinen tiedote: http://www.also.com/goto/20140522en

Mervi Airaksinen
ALSO Finland Oy
Sähköposti mervi.airaksinen@also.com

ALSO Finland Oy on Suomen johtava logistiikka- ja ratkaisupalvelujen tarjoaja ict-alalle. ALSOn tuotevalikoimaan sisältyy yli 15 000 tuotetta noin 140 toimittajalta. ALSO Finlandin pääkonttori ja logistiikkakeskus sijaitsevat Tampereella, minkä lisäksi ALSO Finlandilla on toimipiste Espoossa. ALSO Finland Oy on osa ALSO Holding AG konsernia. Vuonna 2013 ALSO Holding AG:n liikevaihto oli 6,5 miljardia euroa ja nettotulos 50,1 miljoonaa euroa. ALSO Holding AG:n pääomistaja on saksalainen Droege Group. Lisätietoja: www.also.fi / www.also.com.