Euroopan johtavan autolehden lukijat äänestivät BMWn automallit kärkikaartiin

Euroopan johtavan Auto, motor und sport -autolehden lukijat äänestivät BMWn automallit parhaimpien autojen joukkoon Car of the year 2013 -lukijaäänestyksessä. BMW 3-, 5- ja 6 -sarjojen automallit nappasivat voitot omissa kilpailukategorioissaan.

BMW 3- ja 5 -sarjojen automallit kipusivat voittoon omissa kategorioissaan, kun taas BMW 6 -sarjan Gran Coupe nousi piikkipaikalle luksuskategoriassa. BMW 6 -sarjan avomalli puolestaan tarrasi kiinni kolmannesta sijasta avoautojen kilpailuluokassa. BMW 3 -sarjan voitto erittäin kilpaillussa keskikategoriassa alleviivaa sarjan erinomaisia myyntilukuja; 3-sarja on selvästi ykkönen omassa kategoriassaan.

”BMWn automallien erinomainen menestys Euroopan johtavan autolehden lukijaäänestyksessä kertoo brändin erittäin vahvasta suosiosta. Suosio saavutti huippunsa viime vuonna, jolloin BMW teki historiansa kovimman myyntiennätyksen”, BMW Suomen viestintäpäällikkö Henri Jantunen kertoo.

Auto, motor und sport -lehden vuosittainen mielipidekysely on toteutettu jo 37 vuoden ajan. Yli 100 000 lukijaa vastasi tämänvuotiseen kyselyyn, jonka tulosten tiedetään indikoivan myös automarkkinoiden yleistä tilannetta heijastamalla markkinatrendejä sekä ostajien tarpeita ja mieltymyksiä. Viimeisimmässä äänestyksessä lukijat valitsivat suosikkinsa 373 automallista, jotka rankattiin kymmeneen eri kategoriaan.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI, Husqvarnan moottoripyörät ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 29 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 117 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2011 oli 68,82 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,38 miljardia euroa. Vuoden 2011 lopussa yhtiöllä oli noin 100 000 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten kahdeksan vuoden ajan.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup