Extreme Networks tarjoaa ensimmäisenä 10 gigabitin ratkaisun konesalien kuparikaapeleihin

10GBASE-T-kytkin, Uplink-modulit ja verkkokortti auttavat hyödyntämään olemassa olevaa kaapelointia tehokkaasti.

Yrityksille ja operaattoreille tietoliikenneratkaisuja tarjoava Extreme Networks tuo ensimmäisenä markkinoille ratkaisun, jonka avulla yritykset voivat hyödyntää yleisesti käytössä olevia kuparikaapeleita tiedonsiirtoon 10 gigabitin nopeudella. Käyttäjät voivat nostaa siirtonopeutta kustannustehokkaasti ilman suuria muutoksia kaapelointiin.

Ratkaisussa hyödynnetään Extremen Summit X650 -kytkintä, Summit X450/X350 -kytkinten Uplink-moduleja sekä Intelin palvelinverkkokortteja, jotka ovat täysin testattuja yhteensopivuudeltaan. Näin asiakas voi rakentaa koko järjestelmänsä 10GBASE-T-verkon perustalle. Samassa verkossa voidaan käyttää rinnan valokuitu- ja kuparikaapeleita aina tarpeen mukaan.

Kuparikaapeleita on käytössä miltei kaikkialla, joten niihin ei tarvitse investoida erikseen. Lisäksi niiden käyttö ja huolto on jo tuttua – uutta osaamistakaan ei tarvita. Vanhaan ja tuttuun teknologiaan perustuvan verkon nopeuden saa siis nostettua 10 gigabittiin helposti ja edullisesti. Verkon elinkaarikustannukset laskevat huomattavasti.

Tarve kaistan leventämiselle on kasvanut jatkuvasti, mutta 10GBASE-T:n yleistymistä on tähän asti hidastanut infrastruktuurituen puute.

– Tuemme mahdollisimman laajaa liittymävalikoimaa, jotta asiakkaamme voivat aina valita heille sopivimman ja taloudellisimman vaihtoehdon. 10GBASE-T mahdollistaa sujuvan siirtymisen entistä nopeampaan verkkoon, Extreme Networksin Jukka Saarenmaa sanoo.

– 10GBASE-T-kytkinten ja -verkkokorttien tuominen markkinoille auttaa nopeuttamaan siirtymistä 10 gigabitin teknologiaan ja samalla alentamaan kustannuksia, Dell’Oro-tutkimuskonsernin johtaja Alan Weckel sanoo.