Extreme Networksilta lisätehoa verkon reunoille

Extreme Networks tuo markkinoille uusia Ethernet-kytkimiä ja ohjelmistoja, joiden avulla yritykset voivat vähentää kaaosta tietoliikenneverkon reunoilla. Extremen ratkaisut monipuolistavat, yksinkertaistavat ja eheyttävät verkon toiminnallisuutta. Näin yritykset voivat rakentaa turvallisia, uusiin IP-sovelluksiin perustuvia verkkoja ja sovelluksia kustannustasolla, joka mahdollistaa kestävät ratkaisut myös tarpeiden muuttuessa.

Extremen yhtenäinen ratkaisu muodostuu erityyppisistä, automaattisesti tunnistavista ja provisioituvista laitteista sekä tehokkaista verkon suunnittelu- ja hallintatyökaluista. Tarpeiden mukaan joustava ratkaisu varmistaa myös suunnittelun yhtenäisyyden.

Ratkaisu tehostaa reititystä, tietoturvaa, verkon provisiointia, käytettävyyttä ja joustavuutta. Yritysten ei tarvitse turhaan maksaa gigabittinopeuksista saadakseen käyttöönsä yhtenäisen infrastruktuuriratkaisun rakentamiseen tarvittavat edistykselliset ominaisuudet.

– Uudet verkkoratkaisumme vastaavat verkon reunamien kriittisiin haasteisiin. Niiden avulla selätetään ongelmia, joita on tähän asti pidetty ylitsepääsemättöminä tai joiden ratkaiseminen olisi tullut liian kalliiksi, sanoo Extreme Networksin Suomen-maajohtaja Jukka Saarenmaa.

Summit X250 -sarjan kytkimet tarjoavat joustoa ja suorituskykyä 10/100 megabitin nopeuksilla. Kytkimistä on 24 ja 48 portin versiot, jotka tukevat tehtäväkriittisiä yrityssovelluksia. Laitteissa on erittäin pieni kytkentäviive, langannopeudella toimiva suorituskyky ja PoE-tuki jokaisessa portissa, joten ne soveltuvat erityisen hyvin nykypäivän kustannustehokkuuden ja suorituskyvyn tarpeisiin verkon reunoilla.

Summit X250 toimii samalla modulaarisella ExtremeXOS-käyttöjärjestelmällä, joka on osa Extreme Networksin palkittuja BlackDiamond-kytkimiä.

ExtremeXOS 12.0 -käyttöjärjestelmän SummitStack-ominaisuudet mahdollistavat erilaisten kytkinten yhdistelyn yhdeksi virtuaaliseksi kytkimeksi, johon voidaan yhdistää jopa kahdeksan kytkintä. SummitStack helpottaa hallinnointia sekä parantaa skaalautuvuutta ja käytettävyyttä. Arkkitehtuurin korkean käytettävyyden ansiosta SummitStack on ihanteellinen ratkaisu internetin ja mobiliteetin yhdistymiseen verkon reunalla.

SummitStack lisää valinnan vapautta tarjoamalla erilaisten kytkinten hallintaan monipuolisia ratkaisuja. Se tukee eri nopeuksia, porttitiheyksiä, mediatyyppejä, virtalähteitä ja kytkimiä, jotka on suunniteltu verkon reunalle.

ExtremeXOS 12.0 -käyttöjärjestelmän uusi ScreenPlay-ominaisuus on Flash-pohjainen kytkimen hallintatyökalu. Sen graafisen käyttöliittymän avulla verkon hallinta on helppoa ja nopeaa.

EPICenterin Universal Port Managerin tehokas graafinen käyttöliittymä tukee koko verkonhallinnan elinkaarta. Universal Port Managerin avulla voidaan tehokkaasti luoda sääntöjen mukaisia verkkoja.

Universal Port Manager kattaa koko verkon elinkaaren keskitetyillä työkaluilla, joiden avulla voidaan suunnitella, testata, hakea vikoja, ottaa käyttöön ja seurata tapahtumapohjaista verkon reunamien provisiointia, joka perustuu Extreme Networks Universal Port -konseptiin. LLPD- ja 802.1x-standardeja käyttävä konsepti automatisoi käyttäjien ja laitteiden löytymisen verkkoon liittyessään.