FedEx Express aloittaa oman operatiivisen toiminnan Suomessa pääkaupunkiseudulla

Asiakkaat Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla hyötyvät FedEx Expressin kokonaan omistamasta toiminnasta

HELSINKI, Suomi, 9.11. 2009 - FedEx Corp. (NYSE: FDX) julkisti tänään, että sen suomalaisen tytäryhtiön toiminta pääkaupunkiseudulla siirtyy kokonaan yhtiön omistukseen. Tämä varmistaa, että suomalaiset FedEx Express -asiakkaat hyötyvät parannetusta palvelutasosta luotetun FedEx Express -brändin alla. FedEx Express on osoittanut sitoutumistaan Suomeen palkkaamalla 17 uutta työntekijää maahan ja tarjoamalla poikkeuksellisen asiakaskokemuksen kuudellatoista FedEx Express -tunnuksilla varustetulla ajoneuvolla. FedEx Expressin asiakkaat Suomessa voivat hyödyntää yön yli -toimituspalvelua yli 20 Euroopan maahan ja Yhdysvaltain itärannikolle, sekä kahden päivän toimituspalvelua muualle Yhdysvaltoihin ja Aasiaan. ”Huolimatta nykyisestä taloustilanteesta olemme innoissamme mahdollisuuksista, joita Suomen palveleminen omien työntekijöidemme voimin tarjoaa, sekä siitä, että voimme moninkertaistaa asiakkaidemme palvelutarjonnan”, sanoo Adam Psarianos, Vice President, Operations, FedEx Express Northern Europe. ”Toimitustiimimme auttaa meitä yhdistämään suomalaiset yritykset maailmantalouteen, kun voimme tarjota asiakkaille verkkoratkaisuja oikeaan hintaan ja oikea-aikaisesti.” FedEx Express aloitti palvelun Suomessa vuonna 1996 palvelukumppanien avulla. Siitä lähtien se on ollut tärkeässä asemassa yhdistettäessä Suomea maailmalle mm. seuraavien palveluiden kautta: • FedEx International Priority®: Erittäin luotettava pikatoimitus aikatakuulla. Tämä tulliselvitetty ovelta ovelle -palvelu on saatavilla maailmanlaajuisesti yli 220 maahan ja alueelle lähetyksille, joiden enimmäispaino on 68 kg. • International Economy Service (IES): Edullinen ratkaisu vähemmän kiireellisille toimituksille. Tulliselvitetty päivätakuulla varustettu ovelta ovelle economy -palvelu maailmanlaajuisesti yli 220 maahan ja alueelle lähetyksille, joiden enimmäispaino on 50 kg pakettia kohti. • East Coast Special: Seuraavan päivän toimituspalvelu Suomesta tärkeimpiin Yhdysvaltain itärannikon kaupunkeihin. Asiakkaat tavoittavat nyt yli 3 500 postinumeroaluetta Yhdysvaltain itärannikon tärkeillä markkina-alueilla seuraavaksi päiväksi. • FedEx International Priority® Freight (IPF): Palvelu painaville ja suurille kansainvälisille lähetyksille. Tulliselvitetty aikatakuulla varustettu pikatoimituspalvelu painaville lähetyksille (68 - 1 000 kg) 130 maahan maailmanlaajuisesti. ”Vahvasta taloudestaan, teknologisista innovaatioistaan ja pätevästä työvoimastaan tunnettu Suomi on FedExille tärkeä markkina-alue Euroopassa. Koska FedEx Express toiminta pääkaupunkiseudulla siirtyy kokonaan yhtiön omistukseen, voimme investoida sen varmistamiseen, että asiakaskokemuksemme on edelleen vailla vertaa”, sanoo David Canavan, Managing Director, Operations, FedEx Express Northern Rim.