Finnairin ensimmäinen A350 XWB loppukokoonpanolinjalla

Finnairin ensimmäinen A350-900 alkaa hahmottua Roger Béteille -loppukokoonpanolinjalla, jossa parhaillaan liitetään koneen runko-osia toisiinsa. Finnair vastaanottaa ensimmäisen A350 XWB -koneensa syksyllä 2015 ensimmäisenä eurooppalaisena lentoyhtiönä.

Kokoonpanon seuraava vaihe on siipien ja matkustamon asentaminen sekä virran käynnistäminen ensimmäistä kertaa. Tämän vaiheen jälkeen siirrytään järjestelmätestaukseen, matkustamon viimeistelyyn, maalaukseen ja moottoreiden asentamiseen ennen varsinaista toimitusprosessia, johon sisältyvät koneiden testilennot.

Finnair on tilannut yhteensä 19 A350 XWB -lentokonetta. Niillä lennetään Finnairin kaukoreiteillä Aasiaan ja Amerikkaan.

A350 XWB:n polttoaineen kulutusta on saatu pienennettyä 25 prosenttia, mikä merkitsee vastaavaa vähennystä hiilidioksidipäästöissä. Tähän mennessä 41 asiakasta on tehnyt sitovan tilauksen kaikkiaan 778 A350 XWB -lentokoneesta.

Finnairin ensimmäinen A350 XWB loppukokoonpanolinjalla Ranskan Toulousessa

Nämä ja muut korkearesoluutioiset kuvat löydät Airbusin lehdistösivulta:

Viestintätoimisto Cocomms
Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus, Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu Airbus Group -konserniin.