Fujitsu ja Symantec laajentavat strategista kumppanuuttaan

Fujitsu ja Symantec Corporation aikovat laajentaa strategista maailmanlaajuista kumppanuuttaan. Yhtiöiden tavoitteena on tehostaa tiedonsuojaus-, tallennushallinta- ja tietoturvapalveluitaan.

Yhtiöiden tuotteista ja palveluista kootaan ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaita virtaviivaistamaan tietokeskusten hallintaa ja hyödyntämään täysimittaisesti tietotekniikkainvestointejaan. Keskikokoisille ja suurille yrityksille suunnattujen ratkaisujen avulla asiakkaat voivat myös alentaa kustannuksiaan ja vastata erilaisiin tieto- ja riskihallinnan tarpeisiin. “Asiakkaamme joutuvat sopeutumaan pienentyviin tai ennallaan pysyviin budjetteihin, mutta tiedon määrä kasvaa eksponentiaalisesti. Tämän takia Fujitsu ja Symantec aikovat integroida ratkaisujaan entistä tiiviimmin, jotta asiakkaamme voivat nostaa laitteistojensa käyttöastetta ja yksinkertaistaa järjestelmiään”, sanoo Greg Hughes, Symantecin yritystuotteista vastaava johtaja. ”Yhdistämällä Fujitsun tallennus- ja palvelintuotteet Symantecin tallennus- ja palvelinhallintaohjelmistoihin sekä tiedonsuojausohjelmistoihin pystymme tarjoamaan entistä kilpailukykyisemmän valikoiman ratkaisuja asiakkaillemme”, Fujitsun varapääjohtaja Masami Yamamoto sanoo. Jatkossa Fujitsun ja Symantecin tavoitteena on laajentaa toimintaansa edelleen kansainvälisillä markkinoilla ja mahdollisesti ryhtyä tuotekehitysyhteistyöhön. Fujitsun ETERNUS-tallennusjärjestelmät ja PRIMERGY-palvelimet yhdistetään Symantecin tiedonhallinta- ja tallennushallintaohjelmistoihin, kuten NetBackupiin, Backup Execiin, Backup Exec System Recoveryyn ja Storage Foundationiin sekä yhtiön johtavaan tietoturvaratkaisuun Symantec Endpoint Protectioniin.