Fujitsu tuo deduplikoinnin ETERNUS CS -tiedonsuojauslaitteisiin

Varmistuksiin käytettävän levytilan tarve voi pienentyä jopa yli 90 prosenttia

Fujitsu tuo deduplikointiteknologian kaikkiin ETERNUS CS -sarjan tiedonsuojauslaitteisiin. Deduplikointi nopeuttaa varmuuskopioiden ottamista, helpottaa eri paikoissa sijaitsevien toimistojen keskitettyä varmistusta ja lieventää paineita kasvattaa varmistuksiin tarvittavaa levytilaa. Sarjan uutuus ETERNUS CS800 -malli on suunniteltu keskisuurten yritysten tarpeisiin, jotka yhä useammin haluavat hyötyä levyvarmistusten joustavuudesta ja helposta hallinnasta. Deduplikointi varmistaa, että täsmälleen samanlaisina toistuvia tietoja ei varmuuskopioida kuin kerran. Varmuuskopioitavan tiedon määrä vähenee, mikä pienentää vuorostaan varmistukseen tarvittavan levytilan tarvetta. Näin levyille varmistamisen kulut laskevat merkittävästi. Levy on nauhaa nopeampi väline tietoja varmuuskopioitaessa sekä palautettaessa. Varmistettavan tiedon väheneminen pienentää myös sen siirtämiseen tarvittavaa kaistanleveyttä. Näin etävarmistusten teko helpottuu, kun etäyhteyksien kaistanleveys ei enää tuota ongelmia. Varmistuksiin käytettävän levytilan tarve voi pienentyä virtuaaliympäristöjä varmistettaessa jopa yli 90 prosenttia, mikä merkitsee tuntuvia säästöjä varmistuskuluihin. Bloor Research -tutkimuslaitoksen varmistusasiantuntija Peter Williams kommentoi: ”Virtuaaliset nauha-asemat ja deduplikointi ovat täydellinen teknologiayhdistelmä, joka tehostaa levykapasiteetin ja verkon kaistanleveyden käyttöä. Deduplikoinnin integroiminen Fujitsun ETERNUS CS -laitteisiin lisää niiden vetovoimaa keskisuurissa yrityksissä, jotka ovat suuria yrityksiä hintatietoisempia.” ETERNUS CS800 on sertifioitu muiden sarjan tuotteiden tavoin yhteentoimivaksi kaikkien tärkeimpien varmistusohjelmistojen sekä johtavien nauhakirjastojen kanssa. Esikonfiguroituna se on helppo ottaa käyttöön. Uutuustuote tukee keskitettyä eri paikkojen ja tallennustasojen hallintaa, ja siihen on saatavana nauhojenluontimahdollisuus Direct Tape Creation käyttäjille, jotka haluavat esimerkiksi arkistoida tietoja nauhoille. Deduplikointi on tulossa myös muihin ETERNUS CS -tuotteisiin, sekä uusiin että käytössä oleviin. ETERNUS CS1000–CS5000 -laitteet on suunniteltu suurten yritysten tarpeisiin, joten ne tukevat hyvinkin erilaisia ja monimuotoisia ympäristöjä. Tuotteet voidaan liittää keskustietokoneisiin, avoimiin järjestelmiin, verkkotallennusjärjestelmiin ja käytetyimpiin varmistussovelluksiin.