Fujitsu tuo markkinoille sarjan energiaa säästäviä ledinäyttöjä

Fujitsu tuo markkinoille sarjan ohuita, vähän sähköä kuluttavia näyttöjä, joissa käytetään uusinta lediteknologiaa. Sarjan näytöt ulottuvat 19-tuumaisesta perusnäytöstä 27-tuumaiseen laajakuvanäyttöön.

Uudet SL- ja L-sarjan näytöt tarjoavat aiempaa mukavamman katselukokemuksen, olipa näytöllä sitten taulukkolaskentaa tai toimintaelokuva. Lediteknologia merkitsee suurta kontrastia ja syviä, aidon oloisia värisävyjä.

Siirtyminen ledeihin taustavalaistuissa litteissä näytöissä on edistysaskel myös ympäristön kannalta. Ledit kuluttavat vähemmän sähköä kuin aiemmin käytetyt kylmäkatodiputket, mikä tuo jopa 46 prosentin säästöt energian kulutuksessa. Lisäksi elohopean käyttö valmistusprosessissa voidaan lopettaa kokonaan. Uudet näytöt ovat aiempia malleja kevyempiä ja ohuempia, minkä ansiosta raaka-aineiden tarve vähenee noin 25 prosenttia ja myös kuljetuksista aiheutuvat ympäristövaikutukset pienevät.

Fujitsu esittelee nyt kaksi näyttöperhettä. L-sarjan näytöissä on sisäänrakennetut kaiuttimet ja kuvaruutuvalikko 16 kielellä. SL-näytöissä digitaalinen teräväpiirtokuva siirtyy mahdollisimman kirkkaana ja tarkkana. Virrankulutuksen alentamiseksi näytöissä on ECO-tila. Se tiputtaa yhdellä napinpainalluksella näytön kirkkauden 200 cd/m2:aan sen sijaan, että käytössä olisi maksimikirkkaus. ECO-tila säästää virtaa ja on myös miellyttävämpi silmälle.

Fujitsu tuo markkinoille lediteknologiaa hyödyntävät L-sarjan 19- ja 20-tuumaiset perusnäytöt sekä SL-sarjan 22- ja 27-tuumaiset multimedianäytöt. L20T-2 LED -näytön hinta on noin 150 euroa ja SL22W-1 LED -näytön noin 200 euroa. Myöhemmin syksyllä myyntiin tulevan SL27T-1 LED huippunäytön hinta on vielä vahvistamatta.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Uki Heng
puh. 050 3411 251, sähköposti: uki.heng@ts.fujitsu.

Fujitsu Technology Solutionsin kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Fujitsu SL-näytöt:

Fujitsu L-näytöt:

Fujitsusta

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com