Fujitsu valtionhallinnon palvelintoimittajaksi

Valtion yhteishankintayksikkö Hansel Oy on valinnut Fujitsu Technology Solutionsin yhdeksi valtionhallinnon palvelintoimittajaksi räkki- eli kehikko-, kortti- ja tornipalvelimissa. Kullekin palvelintyypille valittiin kolme parhaaksi arvioitua toimittajaa.

Kilpailutuksessa tarjoukset pisteytettiin. Hinnan lisäksi Hansel arvioi laadullisia tekijöitä, kuten toimittajan huoltoprosessin ja -resurssit, hallintaohjelmiston yhteensopivuuden muiden tuotemerkkien kanssa sekä laitteiden virrankulutusta pienentävät ominaisuudet. Fujitsun tarjous oli kilpailukykyinen paitsi hinnaltaan myös laadultaan. Yhtiö sai parhaat pisteet huollon ja ja hallintaohjelmiston arvioinnissa ja kuului myös selvästi parhaimmistoon laitteiden virrankulutusta pienentävissä ominaisuuksissa. Pisteytyksen jälkeen Fujitsu nousi toimittajaehdokkaista selväksi ykköseksi kehikko- ja tornipalvelimissa ja oli korttipalvelimissa toinen lähes samoilla pisteillä parhaan kanssa. Uusi nelivuotinen puitejärjestely astuu voimaan joulukuun puolenvälin jälkeen. Fujitsulla on Hanselin kanssa myös sopimus tallennusjärjestelmistä. Konesaliin tarvittavat järjestelmät voi nyt hankkia yhdeltä toimittajalta, mikä takaa niiden erinomaisen yhteensopivuuden ja sujuvan toimituksen. Tietokeskusjärjestelmien lisäksi Fujitsu on Hanselin valitsema kannettavien, työasemien ja näyttöjen toimittaja, joten asiakkaat voivat halutessaan hankkia kaikki tietokoneensa Fujitsulta. Hanselin hankintapäätös palvelimista ja niihin liittyvistä palveluista löytyy osoitteesta http://www.hansel.fi/fi/ajankohtaista/tiedotteet/hankintapaatospalvelimistajaniihinliittyvistapalveluista