Fujitsulta maailman nopein ilmajäähdytteinen peli-PC

Ultrakellotuksesta turbotehoa pelaamiseen

Fujitsu tuo markkinoille vaativaan pelikäyttöön suunnitellun PC:n. Uusi CELSIUS ULTRA on maailman nopein ilmajäähdytteinen peli-PC. Tuotteessa käytetään vain tehokkaimpia ja laadukkaimpia komponentteja. Laitteen kehitys perustuu yhtiön kokemukseen raskaaseen käyttöön tarkoitetuista järeistä tehotyöasemista. Ultra Clocking -teknologian ansiosta käyttäjä saa tuotteesta viimeisetkin tehopisarat käyttöönsä ylikellottamalla näytönohjaimia. CELSIUS ULTRAn komponentit on valittu tarkoin, minkä ansiosta uutuus on käytössä erittäin vakaa. Laitteesta on tehty helposti päivitettävä, jotta sen voi pitää aina uusien pelivaatimusten mukaisena. Kotelon suunnittelussa on pidetty huoli siitä, että CELSIUS ULTRA on hiljainen käyttää eikä esimerkiksi kiintolevyjen värähtely aiheuta ylimääräisiä ääniä. 73 000 3Dmark Vantage -pistettä saavutetaan kokoonpanolla, jossa on suorittimena Intelin Core i7 975 Extreme Edition, 12 gigatavua 1333 MHz:n DDR3-muistia ja kaksi EVGA GeForce 295 GTX -näytönohjainta, joissa kummassakin 1796 gigatavua omaa muistia. Äänikorttina toimii Creative Sound Blaster X-Fi Titanium. CELSIUS ULTRAssa on yksi nopea 150 gigatavun, 10000 rpm:n SATA II VelociRaptor -kiintolevy sekä kaksi 1000 gigatavun 7200 rpm:n SATA II -kiintolevyä. CELSIUS ULTRAssa on RAID 0, 1, 5, ja 10 -tuki. Optinen blu-ray-asema lukee blu-ray-levyt ja elokuvat sekä polttaa DVD:t ja CD:t. Laite on suunniteltu ja valmistettu Saksassa, ja sen emolevy ja BIOS ovat Fujitsun omaa tuotantoa. CELSIUS ULTRA on saatavissa lokakuussa 2009. Verollinen hinta on 3999 euroa.