Fujitsulta pakettiratkaisu työpöytävirtualisointiin

Valmiiksi paketoidut ratkaisut on helppo ottaa käyttöön erilaisissa käyttöympäristöissä

Fujitsu on paketoinut työpöytävirtualisointiin (VDI) ratkaisun, joka on helppo hankkia ja nopea ottaa käyttöön. Zero Client Infrastructure -paketissa on valmiina kaikki tarpeellinen: palvelin sekä pääte-, oheis- ja tarvittaessa verkkolaitteet. Paketteihin on saatavilla 15–50 päätelaitetta paketista riippuen, joten ne sopivat hyvin pieniin ja keskikokoisiin yrityksiin.

Virtualisoitu työpöytä on heti käytettävissä, kun käyttäjä liittyy verkkoon. Käyttäjäprofiilit ja kaikki tiedot tallennetaan keskitetysti palvelimelle, mikä auttaa vähentämään laitekuluja ja ylläpitokustannuksia. Käyttäjä näkee kuitenkin työpöytänsä samanlaisena kuin ennenkin.

”Virtualisoitua ympäristöä on tavallista helpompi muuttaa ja laajentaa tarpeiden muuttuessa, ja sen ylläpito on erittäin yksinkertaista ja tehokasta. Uusi paketoitu ratkaisu tekee tällaisen järjestelmän hankinnan helpoksi myös pk-yrityksille, sillä kumppanimme voivat toimittaa valmiiksi suunnitellun ja testatun kokonaisuuden nopeasti”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen sanoo.

Paketoinnin ansiosta kunkin yrityksen tarpeisiin sopivan järjestelmän konfigurointiin, testaukseen ja laitteiden valintaan ei enää tarvitse käyttää päiviä. Jokaisen kokoonpanossa on Fujitsun PRIMERGY-palvelin sekä erittäin kustannustehokkaat Zero Client -työasemapäätteet. Fujitsun Zero Client -päätelaitteet ovat yksi markkinoiden kustannustehokkaimmista ja vähiten virtaa kuluttavista päätelaitteista: niissä ei ole käyttöjärjestelmää, suoritinta, tuuletinta, sovelluksia tai tiedon varmistusta paikallisesti. PRIMERGY-palvelimessa on VMwaren virtualisointikerros, johon saa joissakin kokoonpanoissa esiasennettuna Windows Server -ohjelmiston.

Zero Client Infrastructure on saatavissa neljänä eri pakettina, joihin kaikkiin sisältyy näyttö, hiiri ja näppäimistö palvelimen hallintaa varten. Basic15- ja Basic50-paketit sopivat yrityksille, jotka tarvitsevat vain sopivat laitteet uuden infrastruktuurin rakentamiseen. Complete20- ja Complete50-paketeissa on esiasennettuna palvelinkäyttöjärjestelmä sekä Active Directoryn kaltaisia verkkopalveluja. Yli 50 päätelaitteen ympäristöihin Fujitsu räätälöi sopivan ratkaisun.

Fujitsun ratkaisu integroituu saumattomasti myös olemassa oleviin palvelin–työasema-ympäristöihin. Kun käytössä olevat pc:t tulevat elinkaarensa päähän, Zero Client Infrastructure -ympäristöä voi laajentaa ja ottaa työasemapäätteet pc:iden tilalle.

Fujitsun Zero Client Infrastructure -paketit ovat jo saatavissa.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen
puh. 050 322 6916, sähköposti: jukka.vehvilainen@ts.fujitsu.com

Fujitsu Technology Solutionsin kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Kuvia Zero Client -työasemapäätteistä:

Fujitsusta
Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com